“آزمایش اس-۴۰۰ از سوی ترکیه ناکام بود”

double-quot تهران - جارپرس - بر اساس اعلام یک وبسایت ویژه امور نظامی در روسیه، آزمایش روز جمعه سامانه‌های دفاعی موشکی اس 400 توسط ترکیه شکست خورده است.
کد خبر : 35243
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 مهر 1399 - 10:25
“آزمایش اس-۴۰۰ از سوی ترکیه ناکام بود”

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از پایگاه خبری greekcitytimes، این وبسایت خبری موسوم به Avia گزارش کرد: نخستین استفاده نظامی سامانه‌های دفاعی موشکی روسیه از سوی ارتش ترکیه به دلیل امتناع آنکارا از به کار گرفتن نیروهای متخصص ارتش روسیه با شکست روبرو شده است.

ویدئوهای منتشر شده از سوی دولت ترکیه نیز نشان می‌دهد که راکت از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ پرتاب شده اما همانجا به زمین خورده است.

کارشناسان این وبسایت همچنین گزارش کردند، در هیچ جای این ویدئو نشانی از لحظه به هدف خوردن راکت پرتابی یا صدای انفجار کلاهک دیده نمی‌شود. آنکارا هنوز بیانیه رسمی درباره پرتاب این راکت منتشر نکرده اگرچه جالب‌ترین مساله این است که اگر اهداف مورد استفاده برای اس-۴۰۰ دقیقا مشخص شده باشند، پرتاب موشک ردی از خود در آسمان نگذاشته است.

به گفته این کارشناسان، سامانه‌های اس-۴۰۰ را تنها می‌توان برای هدف قرار دادن موشک‌ها یا جنگنده‌ها مورد استفاده قرار داد و نه پهپادهای کوچک. عدم وجود خط پروازی، عدم انفجار موشک و مسیر مستقیم موشک، نگران کننده است.

اگرچه رسانه‌های ترکیه گزارش کردند که در مجموع سه هدف مورد اصابت قرار گرفتند، اما در این ویدئوها می‌توان دید که تنها یک پرتاب صورت گرفته و همین مساله سوالات فراوانی را به وجود آورده است.

حتی در ویدئوی منتشر شده از سوی رئیس حزب حاکم ترکیه در شهر سینوپ سه پرتاب از زوایای مختلف نشان داده شده اما در هیچ جا به هدف اصابت نکرده است.

خبرگزاری “ترکیش مینت” نیز هفته گذشته گزارش کرد که هدف از این آزمایش، تضمین عملکرد و قابلیت سیستم تسلیحاتی اس-۴۰۰، رهگیری و شناسایی ظرفیت رادارهای سیستم، ظرفیت سیستم ارتباطی و کنترل شلیک و ظرفیت فرماندهی بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.