0 نظر
11 بازدید

آزادی و انتقال ۴ صیاد ایرانی محبوس در زندان‌های قطر به کشور

double-quot تهران- جارپرس-معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: چهار صیاد ایرانی محبوس در زندان‌های قطر آزاد و به کشور منتقل شدند.
کد خبر : 142071
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 16:18
آزادی و انتقال ۴ صیاد ایرانی محبوس در زندان‌های قطر به کشور

به گزارش  جارپرس ازایرنا از وزارت دادگستری، عسکر جلالیان افزود: با همکاری مستمر وزارتخانه‌های دادگستری و امورخارجه و پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه، چهار نفر از هموطنان ضمن برخورداری از عفو از زندان آزاد و از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور منتقل شدند.

وی ادامه داد: این افراد به علت ورود غیرمجاز به آب‌های سرزمینی قطر توسط گارد ساحلی آن کشور دستگیر و در زندان بسر می‌بردند.

رئیس کمیته انتقال محکومان با اشاره به فعالیت‌ هموطنان استان‌های جنوبی کشور در پهنه‌های آبی و حرفه صیادی اظهار داشت: به شهروندان ایرانی حاشیه خلیج فارس توصیه می‌کنیم تمهیدات لازم در سفرهای دریایی را به کار گرفته و ضمن رعایت حق حاکمیت کشورهای همسایه، از ورود غیرمجاز به حریم این کشورها خودداری کنند.

گزارش رسیده حاکیست، رئیس قوه قضاییه ۲۲ خرداد به دعوت رئیس شورای عالی قضایی قطر در سفری یک روزه عازم این کشور شد.

رئیس قوه قضاییه در دیدار با «حسن بن لحدان الحسن المهندی» رئیس شورای‌عالی قضایی قطر با اشاره وضعیت زندانیان ایرانی در قطر گفت: ما این انتظار را داریم که زندانیان ایرانی در قطر بتوانند با خانواده‌های‌شان در ارتباط باشند؛ ما تاکید داریم که خانواده زندانیان به هیچ وجه نباید بواسطه اعمال مجرمانه عضو خانواده خود، متحمل آسیب شوند. در خصوص بازداشتی‌های مرتبط با مواد مخدر نیز ضمن تاکید بر ضرورت مجازات متناسب، چنانچه اصلاح و بازاجتماعی کردن فردِ مجرم، میسّر نشد، تا حد امکان نباید شرایطی فراهم شود که خانواده او متحمل آسیب شود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: همچنین درخواست ما آن است که آن دسته از زندانیانی که مدت کمی از دوران محکومیت‌شان باقی‌ مانده است، به طُرق مقتضی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.