آزادی شش هزار زندانی غیرعمد در ۹ماهه امسال/محکومان چک در صدر زندانیان بدهکار

double-quot
تهران – جارپرس – مدیرعامل ستاد مردمی دیه گفت: شش هزار و ۹۲ زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبردار در ۹ ماهه امسال با مبلغ کل بدهی ۴ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

کد خبر : 19938
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1395 - 5:52
آزادی شش هزار زندانی غیرعمد در ۹ماهه امسال/محکومان چک در صدر زندانیان بدهکار

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سید اسدالله جولایی افزود: ۳۸ درصد از این مبلغ با تلاش کمیته های صلح و سازش از اولیای دم، طلبکاران و شکات رضایت گرفته شد که به طور میانگین میزان اخذ گذشت برای هر زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبردار آزاد شده سه میلیون تومان بوده است.

** محکومان مالی چک در صدر زندانیان جرائم غیرعمد
مدیر عامل ستاد مردمی دیه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۶۶ زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبردار در زندان های کشور تحمل حبس می کنند، اظهار کرد: محکومان مالی چک با ۷۵۰۰ زندانی در صدر زندانیان جرائم غیرعمد قرار دارند و مهریه با ۲۳۰۰ زندانی و نفقه با ۵۰۰ زندانی در ردیف بعد از محکومان چک قرار دارند.
جولایی ، محکومان مالی جرائم غیرعمد مربوط به حوادث کارگاهی را در صدر توجه ستاد دیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۷۰ محکوم مالی مربوط به حوادث کارگاهی در زندان ها به سر می برند.
به گفته وی، ۱۳۰ نفر از ۱۱ هزار زندانی جرایم غیرعمد غیرکلاهبردار زن هستند.

** آزادی یک هزار و ۵۰۰ زندانی با اجرای طرح «از بهار انقلاب تا بهار طبیعت»
مدیرعامل ستاد دیه با توضیح طرحی با عنوان از بهار انقلاب تا بهار طبیعت گفت: در این طرح قرار شد از ۱۲ بهمن تا ۲۸ اسفند کل زندانیان جرائم مالی غیرعمد با سقف بدهی ۲۲ میلیون تومان با تلاش و پیگیری ستاد دیه آزاد شده و در ایام نوروز به کانون پرمهر خانواده بازگردند.
وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده مشخص شد سقف بدهی یک پنجم زندانیان جرائم غیرعمد ، ۲۲ میلیون تومان است که تا امروز هزار نفر از این زندانیان از حبس رهایی یافتند و قرار است تا چند روز باقیمانده به عید مقدمات آزادی ۵۰۰ نفر دیگر هم فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.