آزادی برخی از دستگیرشدگان حوادث ۵ آذر در اصفهان

double-quot تهران - جارپرس - رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تشکیل شعبه ویژه‌ای در دادسرای مرکز استان برای رسیدگی به جرایم دستگیرشدگان حوادث ۵ آذر در اصفهان، از آزادی افرادی که تحت قرار و وثیقه بودند از امروز با معرفی وکیل و وثیقه گذار خبر داد.
کد خبر : 76176
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 21:34
آزادی برخی از دستگیرشدگان حوادث ۵ آذر در اصفهان

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در حاشیه نشست مجمع رهروان امر به معروف و نیروی انتظامی اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت دستگیرشدگان حوادث ۵ آذر شهر اصفهان، گفت: متاسفانه عده ای فرصت طلب از مطالبه به حق کشاورزان سوءاستفاده کرده و در این بستر به موج سواری پرداختند و در زمین دشمن و معاندان نظام بازی کردند که حساب آنها با کشاورزان عزیز جداست و و قطعاً این عزیزان مورد حمایت دستگاه قضائی و دیگر دستگاه های حاکمیتی هستند و مطالبات بحق آنان هم از راه های قانونی پیگیری می‌شود.

وی افزود: همین جا لازم می دانم از فرماندهی انتظامی استان اصفهان که با رأفت اسلامی و سعه صدر تلاش کرد تا از هرگونه درگیری و تنش پیشگیری شود و در نهایت هم با مدیریت هوشمندانه امنیت شهر را برقرار کرده و با اقتدار آشوبگران و اغتشاشگران را دستگیر کردند، تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به جرایم دستگیر شدگان شعبه ویژه ای در دادسرای مرکز استان تشکیل شده و قطعاً برابر با قانون و مقررات بدون هیچ گونه افراط و تفریطی با آنان برخورد می شود.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اعلام این‌که افرادی که تحت قرار و وثیقه بودند از امروز با معرفی وکیل و وثیقه گذار طبق قانون آزاد می‌شوند، گفت: تعدادی از محرکان اصلی بودند که آنهایی که بازداشت موقت داشتند حق اعتراض داشتند و به اعتراض آنها رسیدگی شده است. آنهایی که دادگاه اعتراض آنها را نپذیرفته، فعلاً در قرار بازداشت موقت می مانند و همه مراحل پرونده دستگیرشدگان عیناً طبق قانون پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام اسدالله جعفری هم‌چنین در حاشیه نشست مجمع رهروان امر به معروف و نیروی انتظامی اصفهان، اظهار کرد: همان‌طور که مسافران یک کشتی اجازه نمی دهند فردی دست به سوراخ کردن آن بزند چون می دانند که اگر کشتی را سوراخ کند همه آنها غرق می شوند، ما هم که امروز در جامعه اسلامی ایران کنار هم زندگی می کنیم نباید اجازه دهیم که عده ای با هنجارشکنی جامعه را به انحراف بکشانند.

وی افزود: در همین زمینه مجمع رهروان امر به معروف استان اصفهان هسته‌های آمران به معروف از نیروهای مردمی را در راستای تذکر لسانی به بدپوشش‌ها و نیز حوزه های مختلف دیگر و حتی در فضای مجازی سازماندهی کردند تا اینکه جامعه سالم و با اخلاقی داشته باشیم که جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: همه در جامعه اسلامی مکلف هستند که به حقوق همدیگر احترام بگذارند و نباید کسی به خودش اجازه دهد که با رفتارش به ارزشها، باورها و اعتقادات مردم توهین کند.

حجت السلام جعفری تاکید کرد: دستگاه قضائی خودش را مکلف می داند تا براساس ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از این افراد حمایت کند.

وی هم‌چنین از تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده کسانی که آمران به معروف را مورد توهین، تعرض و ضرب و شتم قرار دهند خبر داد و گفت: با هرگونه پرخاشگری، تعرض و تعدی به آمران به معروف و ناهیان از منکر برابر قانون برخورد می کنیم و توصیه من این است که همه مردم به صحنه بیایند و برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و احکام اسلام عزیز تلاش کنند و مطمئن باشند که نیروی انتظامی و دستگاه قضائی هم قاطعانه از آنان حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.