آرای عجیب چهره‌های سرشناس در انتخابات فوتبال!/ چه کسانی رای نگرفتند؟

double-quot تهران - جارپرس - برخی از چهره‌های ورزشی و سرشناس در انتخابات فدراسیون فوتبال آرای بسیار اندکی را به دست آوردند که جای سوال و بررسی دارد.
کد خبر : 49606
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 اسفند 1399 - 8:35
آرای عجیب چهره‌های سرشناس در انتخابات فوتبال!/ چه کسانی رای نگرفتند؟

به گزارش جارپرس از ایسنا، از اتفاقات جالب مجمع فدراسیون فوتبال رای نیاوردن برخی از چهره‌های شاخص و صاحب نام بود. از علی کریمی در بخش ریاست تا چهره‌هایی مانند درودگر، نصیرزاده، ساکت، مسعود مرادی و … در بخش‌های مختلف هیات رییسه!

در واقع افرادی که در این سال‌ها در سمت‌های مختلف فوتبال حضور داشتند و برخی در عرصه ورزشی فعالیت کرده بودند، آرای جالب توجهی را از ۸۷ عضو مجمع فدراسیون فوتبال نگرفتند؛ به طوری که بهنام ابوالقاسم‌پور هیچ رایی نداشت، نکیسا دو رای موافق گرفت، علی کریمی و ابراهیم شکوری فقط ۹ رای کسب کردند و داورانی مانند رسول فروغی، علیرضا کهوری، اسماعیل صفیری، مسعود مرادی و … روی هم رفته ۱۰ رای اعتماد برای حضور در هیات رییسه هم به دست نیاوردند.

در حالی که همه از شهاب‌الدین عزیزی خادم (رییس)، شهره موسوی (نایب رییس سوم)، احسان اصولی، طهمورث حیدری، بهرام رضاییان، مهرداد سراجی، احمدرضا براتی، میرشاد ماجدی و خداداد افشاریان به عنوان اعضای راه یافته به مجمع سخن می‌گویند، نگاهی خواهیم داشت به افرادی که نتوانستند با رای اعتماد مجمع رو به رو شوند.

برخی از این نفرات نه تنها به مجمع راه پیدا نکردند، بلکه آرای چندان مناسبی هم به دست نیاورند که در خور توجه است.

*ریاست

در بخش ریاست علی کریمی شاخص‌ترین چهره بود که روی هم رفته ۹ رای کسب کرد و مصطفی آجرلو بعد از سال‌ها مدیریت در فوتبال، ۱۸ رای داشت که منجر به سومین ناکامی متوالی او برای رسیدن به صندلی ریاست شد.

*هیات‌های فوتبال

شاخص‌ترین فرد حذف شده در این بخش، عبدالکاظم طالقانی است که بعد از پنج سال حضور در هیات رییسه فدراسیون و کمیته‌ امور استان‌ها، نتوانست از هم رده‌های خود پیش بیفتد و مجمع به او اعتماد نکرد.

هم‌چنین در این بخش ابوالحسن شیرازی، رییس ابدی هیات فوتبال تهران که اخیرا هم توانست برای چهار سال دیگر در سمتش منصوب شود، در انتخابات فقط یک رای داشت که طبیعتا آن رای را هم خودش به واسطه عضویت در مجمع به خودش داده است!

عباس صوفی، شهردار همدان و رییس هیات فوتبال این استان هم در رقابت با سایر نامزدهای این بخش، از ناکامان بود و فقط ۱۱ رای اعتماد گرفت و شانسی برای عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال نداشت. جواد ششکلانی از آذربایجان شرقی ۱۱ رای، علی طاهری از اصفهان ۱۰ رای، امیرحسین محتشم از بوشهر ۱۳ رای، منصور بیک وردی از البرز ۱۳ رای و حسین باجیوند از قزوین ۱۴ رای داشتند و طبیعتا به هیات رییسه راه نیافتند.

* نمایندگان باشگاه‌ها

در این بخش بهرام رضاییان، مدیرعامل تیم لیگ یکی پارس جنوبی شگفتی‌ساز شد و با ۴۰ رای اعتماد از مجمع، برای چهار سال آینده در هیات رییسه حضور دارد. مهرداد سراجی، مدیرعامل سایپا هم در دور دوم به هیات رییسه رسید.

در بخش باشگاه‌ها رقابت چندان فشرده نبود اما در همین وضعیت هم محمدرضا ساکت (مدیرعامل سپاهان)، اکبر محمدی (مدیرعامل پیکان)، سعید عباسی (مدیرعامل آلومینیوم اراک) و … ناکام ماندند. محمد جواهری و احمد مددی مدیران گل گهر و استقلال هم زودتر از انتخابات، کناره‌گیری کردند تا کار به رای‌گیری نرسد.

* کارشناسان

راه رسیدن به هیات رییسه از این بخش بسیار دشوار بود چرا که حداقل بیش از ۳۲ کاندیدای صاحب نام حضور داشت که در نهایت احمدرضا براتی، میرشاد ماجدی و خداداد افشاریان با حداقل ۲۰ رای به هیات رییسه رسیدند.

اما ناکامان انتخابات در این بخش، بسیار سرشناس هستند.

بهنام ابوالقاسم‌پور، بازیکن پرسپولیس و تیم ملی هیچ رایی نداشت!

رسول فروغی (داور بازنشسته) بدون رای، نیما نکیسا ۲ رای، اسماعیل صفیری (داور بازنشسته و رییس پیشین کمیته داوران) ۲ رای، علی رضا کهوری (داور بازنشسته) ۲ رای.

محسن ترکی ۴ رای، هوشنگ نصیرزاده ۵ رای، مسعود مرادی ۶ رای.

علیرضا شهاب (پزشک تیم ملی) ۸ رای، ابراهیم شکوری ۹ رای، صادق درودگر ۱۰ رای.

حسن کامرانی‌فر (داور بازنشسته و رییس پیشین دپارتمان داوری) ۱۰ رای، علی علیزاده (بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس) ۱۱ رای.

هدایت ممبینی ۱۱ رای، حسین زرگر (داور بازنشسته) ۱۳ رای و داود رفعتی ۱۲ رای داشتند که نیمی از آرای لازم برای حضور در هیات رییسه بود.

در این بخش امین نوروزی، معاون پزشکی پیشین فقط دو رای برای حضور در هیات رییسه کم آورد چرا که توانست ۱۸ رای اعتماد بگیرد که نسبت به ماجدی و افشاریان با ۲۰ رای، عقب افتاد.

به طور کلی مجمع فدراسیون فوتبال براساس رایزنی‌های روزها و هفته‌های گذشته اقدام به رای دادن کرد که باعث شگفتی خیلی از اهالی فوتبال شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.