آرامش به بازار سکه و طلا برگشت

double-quot تهران - جارپرس - به دنبال ایجاد ثبات نسبی قیمت اونس جهانی طلا در طول هفته و از سوی دیگر آرامش بازار ارز در داخل طی یک هفته اخیر، بازار سکه و طلای داخل نیز در آرامشی نسبی قرار گرفت؛ قیمت‌ها علیرغم اینکه قیمت انواع قطعات سکه و طلا نسبت به ابتدای همین هفته، کمی با افزایش همراه بوده‌اند، اما نسبت به هفته‌ پیش از آن متعادل‌تر شده و کاهش قیمت داشته‌اند.
کد خبر : 91299
تاریخ انتشار : جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 16:20
آرامش به بازار سکه و طلا برگشت

 

به گزارش جارپرس از  ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت جهانی طلا در طول هفته‌ای که گذشت، از روز شنبه تا پایان روز چهارشنبه تنها دو دلار رشد داشت، اما روز روز پنجشنبه به دنبال افت ارزش جهانی دلار و در مقابل افزایش تقاضا برای طلای جهانی، بهای هر اونس طلا ۳۱ دلار تقویت شد تا در کل این هفته شاهد ۳۳ دلار افزایش قیمت باشیم.

از سوی دیگر اما در بازار داخلی‌های داخلی به سبب آرامش در بازار ارز، از آرامش نسبی برخوردار بود؛ بطوریکه هر قطعه سکه تمام طرح جدید نسبت به ابتدای هفته تنها ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. اما سکه تمام طرح قدیم نسبت به سکه طرح جدید رشد بیشتری را تجربه کرده و با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

در این مدت (طی یک هفته اخیر) نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز هر کدام با رشد ۵۰ هزار تومانی مواجه شده و بدین ترتیب در پایان هفته به ترتیب نیم سکه هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشته‌ است.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده به عنوان مبنای معاملات طلا در پایان هفته نسبت به ابتدای آن،  ۱۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به پنج میلیون و ۸۹۹ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۳۰۰۰ تومانی در آخرین معاملات روز گذشته یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۷۸۳ تومان معامله شده است.

کاهش قیمت‌ سکه و طلا نسبت به هفته پیش‌تر

علیرغم نوسان افزایشی قیمت سکه و طلا در بازار یک هفته اخیر، اما بررسی قیمت‌ها در آخرین معاملات هفته‌ای که گذشته نسبت به هفته پیش از آن نشان می‌دهد که بازار سکه و طلای داخل در این هفته از آرامش نسبی برخوردار شده و قیمت‌ها نسبت هفته‌های پیش‌تر کاهش داشته است. بصورت دقیق‌تر می‌توان گفته در آخرین معاملات این هفته نسبت به آخرین معاملات هفته منتهی به ۲۳ اردیبهشت ماه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان، طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه هر یک ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند و قیمت سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی تقریبا تغییری نداشته است.

هر مثقال طلا ۱۷ عیار نیز ۱۲۱ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز حدودا ۲۸ هزار تومان در آخرین معاملات این هفته نسبت به هفته پیش از آن ارزان‌تر بوده است.

علاوه بر ایجاد آرامش نسبی در بازار، این هفته میزان تقاضا در بازار سکه نیز متعادل‌تر شد. همین امر موجب شد حباب سکه که در پی افزایش تقاضا در هفته‌های گذشته تا یک میلیون هم رسیده بود، در این هفته تا حدودی تعدیل شود. در حال حاضر حباب سکه در محدوده ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.