آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای در کمیسیون امنیت بررسی می‌شود/حضور ۸ وزیر در مجلس

double-quot تهران- جارپرس- آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می‌شود و وزرای اطلاعات، نفت، صمت، نیرو، دادگستری، دفاع، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی نیز در کمیسیون‌های مربوطه حاضر خواهند شد.
کد خبر : 98406
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 11:57
آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای در کمیسیون امنیت بررسی می‌شود/حضور ۸ وزیر در مجلس

به گزارش جارپرس ازایرنا، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد و کمیسیون‌های مجلس نیز  بررسی طرح‌ها و لوایح و همچنین طرح سوال از ۸ وزیر دولت سیزدهم را در دستور کار دارند.

حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مجلس

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این هفته بررسی آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای، نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر اطلاعات و بررسی آخرین تحولات امنیتی- سیاسی افغانستان در دستور کار دارند.

همچنین کمیته روابط خارجی در روز سه‌شنبه، بررسی لایحه اخذ مجوز کمک مالی بلاعوض از آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) برای بهسازی تجهیزات نمایشگاهی موزه ملی ایران، بررسی لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر و  بررسی لایحه موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر را در دستور کار دارد.

وزیر نفت به سوالات برخی از نمایندگان در کمیسیون اجتماعی پاسخ می‌دهد

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این هفته میزبان وزیر نفت برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان مجلس است. ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، برگزاری انتخابات هیات رییسه هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و ادامه بررسی طرح استفساریه ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی هم در دستور این کمیسیون قرار دارد.

جلسه کمیته ویژه نظارت و بازرسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه، جلسه کمیته ویژه بازرسی و نظارت بر اجرای قوانین از هلدینگ صبا انرژی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، بررسی ماده ۴ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه و بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی ارجاعی از صحن مجلس و ادامه جلسات کمیته تعاون برای جلسات این هفته کمیسیون اجتماعی پیش بینی شده است.

بررسی گزارش کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی در خصوص لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت، جلسه کمیته زنان و خانواده به منظور بررسی احکام لازم در حوزه زنان و خانواده در برنامه هفتم توسعه( با تاکید بر لزوم حمایت از زنان روستایی) نیز در دستور این هفته کمیسیون اجتماعی است.

وزیر صمت در کمیسیون اصل نود مجلس حاضر می‌شود

اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در نشستی با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان حسابرسی، چالش‌های حرفه حسابرسی در ایران را بررسی خواهندکرد.

در روز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه نیز جلسه کمیسیون با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با موضوع تعیین تکلیف در خصوص دریافت مابه التفاوت قیمت جدید و قدیم کالاهایی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان که ارز ترجیحی دریافت می‌کردند، برگزار خواهد شد. نحوه برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها و اصناف کل کشور، عدم اجرای بند (ف) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درباره تخصیص حداقل ۱۰ درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه کشی به دارندگان خودروهای فرسوده نیز در دستور کار این هفته کمیسیون اصل نود مجلس است.

جلسه کمیته اقتصادی با حضور مدیران وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور در خصوص سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) و جلسه کمیته اقتصادی کمیسیون با حضور مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در خصوص پرونده مطروحه نیز در در دستور این هفته کمیسیون قرار دارد.

جلسه کمیسیون با حضور رئیس شورای عالی نقشه برداری کشور، رئیس سازمان نقشه برداری کشور، معاون سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اجرای قانون جامع حدنگار(کاداستر) و جلسه کمیته اقتصادی کمیسیون با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در خصوص صندوق های بازنشستگی هم در دستور کار این هفته کمیسیون قرار دارد.

ناترازی نفت گاز کشور در این هفته در کمیسیون انرژی بررسی خواهد شد

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این هفته بررسی میزان اجرای حکم بند «الف» ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه درخصوص جمع‌آوری، مهار، کنترل و بهره‌برداری از گازهای همراه تولید و مشعل در میادین نفتی و تأسیسات صنعت نفت را در دستور کار دارد. همچنین گزارش تحول دیجیتال در بخش انرژی کشور ارائه خواهد شد.

ناترازی نفت گاز کشور در این هفته در کمیسیون انرژی بررسی خواهد شد. کمیته نیرو کمیسیون انرژی نیز در این هفته مسائل و مشکلات تولیدکنندگان برق کشور را با حضور مسوولان مدیران ذیربط بررسی خواهد کرد.

 محرابیان به سوالات ۱۳ نماینده مجلس در کمیسیون کشاورزی پاسخ می‌دهد

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این هفته نشست مشترکی با حضور رئیس و معاونین مرکز پژوهش‌ها در خصوص الزامات نظارتی و تقنینی، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینان در بخش کشاورزی و مناطق روستایی و عشایری برگزار خواهد کرد.

معاونت دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت از محیط زیست نیز گزارش عملکرد خود را در این هفته به کمیسیون ارائه خواهد داد. همچنین بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از سیاست گذاری صادرات کیوی در وزارت جهاد کشاورزی و انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفظ نباتات و ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در دستور کار کمیسیون است.

در این هفته قرار است وزیر نیرو به منظور پاسخگویی به سوالات ۱۳ نفر از نمانیدگان در شست روز سه‌شنبه( ۲۵ مردادماه ) کمیسیون حاضر شود.

طرح ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی در کمیسیون آموزش، تحقیقات بررسی می‌شود

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در این هفته بررسی دوباره طرح ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش بنا به پیشنهاد هیات رئیسه مجلس و  ادامه بررسی گزارش کمیته آموزش و پژوهش پزشکی در خصوص طرح اصلاح تبصره ۴ بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را در دستور کار دارد.

بررسی وظایف نظارتی نمایندگان برای اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در این هفته قرار است طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس و وظایف نظارتی نمایندگان برای اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی کند.

طرح احداث طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرائی دولتی در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این هفته بررسی اصلاح ماده(۵۴) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و طرح الحاق یک تبصره به ماده(۵۴) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور را در دستور کار دارند. بررسی طرح احداث طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرائی دولتی از طریق واگذاری یا مشارکت با اشخاص حقوقی دیگر دستور کار روز یکشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار دارد.

بررسی عملکرد بندهای (الف) و (ص) تبصره(۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و رسیدگی به موضوع وضعیت تخصیص چهار ماهه اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارائی‌های سرمایه‌ای ملی واستانی قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور دیگر دستور این هفته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.

فاطمی امین به سوالات نمایندگان در کمیسیون صنایع و معادن پاسخ می‌دهد

بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از نحوه احداث پتروشیمی الوند در اجرای ماده ۲۱۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و بررسی نهایی طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور، طرح‌ اصلاح ماده ۲۴ قانون معادن مصوب سال ۱۳۷۷، طرح استفساریه تبصره ۳ ماده ۶ قانون اصلاح معادن و طرح اصلاح مواد ۹ و ۱۵ قانون معادن، در دستور کار این هفته کمیسیون صنایع و معادن مجلس است.

دراین هفته قرار است رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در کمیسیون به سوالات برخی از  نمایندگان پاسخ دهد. همچنین گزارش اعضای کمیسیون صنایع و معادن  در بازدید از مراکز صنعتی استان کرمانشاه  بررسی خواهد شد.

سوال از وزیر دادگستری در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

ادامه بررسی طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی، ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در کمیته قضایی و حقوقی، بررسی مواد ارجاعی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور در دستور کار این هفته کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی است.

همچنین دعوت از وزیر دادگستری برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان، ادامه بررسی طرح یک‌ فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد و  بررسی طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی برای دستور جلسات این هفته کمیسیون حقوقی و قضایی پیش بینی شده است.

وزیر دفاع به سوال نماینده مراغه در کمیسیون بهداشت پاسخ می‌دهد

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این هفته با دعوت از وزیر دفاع برای پاسخ‌گویی به سوال علیزاده نماینده مردم مراغه را در دستور کار دارد. همچنین استماع گزارش دیوان محاسبات کشور در مورد عملکرد هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، بررسی مشکلات فعالان صنعت تجهیزات پزشکی و بررسی نحوه توزیع دارو از طریق پلتفرم ها و کسب‌وکارهای اینترنتی در دستور کار این کمیسیون و کمیته‌های مربوطه است.

بررسی زیرساخت‌ های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد طرح سلامت الکترونیک در کمیته سلامت الکترونیک، ادامه بررسی مواد مرتبط با کمیته بهزیستی و توانبخشی،  استماع گزارش مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد بخش سلامت طرح تحول دولت سیزدهم، گزارش مسئولان سازمان تامین اجتماعی در مورد سیاست‌های کل نظام در تامین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و  استماع گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد نحوه اجرایی شدن پزشک خانواده و سیستم ارجاع در کشور برای دستور جلسات این هفته کمیسیون بهداشت و درمان پیش بینی شده است.

بررسی لایحه نظام جامع باشگاه داری در کمیسیون فرهنگی مجلس

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این هفته بحث و بررسی پیرامون مسائل حوزه رسانه در کمیته رسانه و هنر، ادامه بررسی لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران و بحث و بررسی پیرامون راهکارهای اجرایی ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در دستور کار دارد.

دعوت از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان، بررسی تقاضای اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از سوی تعدادی از نمایندگان در خصوص عملکرد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری و  بررسی طرح تاسیس و نحوه اداره کتابخانه عمومی کشور نیز در دستور کار این هفته کمیسیون فرهنگی مجلس است.

بررسی آخرین وضعیت تجارت خارجی کشور در کمیسیون اقتصادی

دعوت از وزارتخانه‌های امور خارجه، صنعت معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت به منظور بررسی آخرین وضعیت تجارت خارجی کشور، جلسه کارگروه تخصصی بررسی طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این هفته کمیسیون اقتصادی گنجانده شده است.

وزیر راه و شهرسازی به سوالات نمایندگان در کمیسیون عمران پاسخ می‌دهد

دعوت از وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس، جلسه مشترک کمیسیون با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بازدید از سامانه‌های جدید کنترل پروژه و بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان اتاق تعاون در دستور کار این هفته کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.