آخرین وضعیت استان‌های برفی و بارانی؛ از بازگشایی جاده‌ها تا تداوم امدادرسانی

double-quot استان ها - چارپرس-فعالیت سامانه بارشی در چند روز گذشته، بارش باران و برف را در اغلب استان‌های کشور در پی داشت که با وجود برکات آن و شادمانی مردم، سبب مشکلاتی همچون بسته‌شدن جاده‌ها و گرفتاری رانندگان و پیامدهای ناشی از وقوع سیلاب شد.
کد خبر : 80959
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 دی 1400 - 13:30
آخرین وضعیت استان‌های برفی و بارانی؛ از بازگشایی جاده‌ها تا تداوم امدادرسانی

به گزارش جارپرس از ایرنادر حالی که بارش برف و باران در برخی مناطق متوقف شده ، سازمان هواشناسی تداوم کاهش محسوس دما، ماندگاری هوای سرد، یخبندان و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و افزایش سرعت باد را تا پایان هفته پیش بینی کرده است.

برودت هوا از فردا (۲۹ دی ماه) به مرکز و نیمه جنوبی کشور خواهد رسید و فعالیت سامانه بارشی امروز هم به‌طور گسترده در نوار ساحلی خزر، غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه های شمالی و جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.

استان های متاثر از فعالیت سامانه بارشی در چند روز گذشته شاهد رخدادهایی همچون بسته شدن بسیاری از محورها، مه گرفتگی و لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی و سیلاب بودند این در حالی است که نیروهای امداد و نجات و دستگاه های مرتبط در وضعیت آماده باش کامل ورود کردند و تلاش آنها برای امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این روزها هموطنان را به پرهیز از سفرهای غیرضروری توصیه کرده اند و تاکید دارند که رانندگان در صورت لزوم برای سفر پیش از حرکت باید نسبت به بررسی وضعیت فنی خودرو، سالم بودن لاستیک ها، سیستم گرمایشی و برف پاک کن اقدام کرده و تجهیزات مناسب و ایمن زمستانی را حتما  به همراه داشته باشند.

خبرنگاران تازه ترین وضعیت استان ها در پی بارش های اخیر را گزارش کرده اند:

آذربایجان شرقی 

تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۰۰ روستای استان که به دنبال بارش برف سه روز اخیر بسته شده است، ادامه دارد؛ در این مدت یک هزار راه روستایی استان از سوی راهداران برفروبی شده است و تلاش می شود تا پایان امروز راه ارتباطی این روستاها نیز که بیشتر آن ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور قرار دارند، بازگشایی شود.

همچنین تداوم سرمای هوا و بارش برف و کولاک مدارس برخی مناطق آذربایجان شرقی را برای سومین روز پیاپی به تعطیلی و آموزش را به فضای مجازی کشاند.

آذربایجان غربی 

جانشین معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف راه دسترسی به ۴۹۷ روستای استان را بسته است و تلاش‌ برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

بصیر صادق‌پور اظهار داشت: این تعداد روستا به‌طور عمده در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت، مهاباد و شاهین دژ واقع شده است که تلاش خواهد شد ظرف ۲ تا سه روز آینده راه دسترسی تمامی این روستاها بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه عوامل راهداری پس از آغاز بارش برف با تلاش شبانه‌روزی، راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده اند، افزود: تا شب گذشته تمامی محورهای مواصلاتی این استان به غیر از محورهای مهاباد – پسوه – پیرانشهر ، محور مهاباد – بوکان ( جاده برهان)  و راه‌های دسترسی به استان‌های کردستان و زنجان از محورهای تکاب – دوراهی ایرانخواه و تخت‌سلیمان – دندی که به دلیل برف و کولاک شدید مسدود اعلام شده، باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

اما راه ارتباطی ۳۹ روستای مسدود شده بخش کوهسار و مرکزی اسلماس  در کمتر از ۲۴ ساعت برف روبی و بازگشایی شد.

با توجه به برودت شدید هوا، وجود یخبندان آموزش حضوری در مدارس برخی مناطق استان امروز  ۲۸ دی ماه در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شده است.در هفته جاری چهار روز پیاپی به علت بارش برف و برودت هوا آموزش حضوری در آذربایجان غربی تعطیل بوده است.

اردبیل

مشکلات ناشی از بارش برف سنگین که از ۲ روز گذشته در استان اردبیل آغاز شده همچنان ادامه داشته و زندگی عادی شهروندان این استان را مختل کرده است.

انباشته شدن برف در معابر و خیابان‌های شهر اردبیل موجب شد که رانندگان اردبیلی  دوشنبه روز سختی را سپری کرده و بسیاری از کارمندان نیز موفق به حضور در محل خدمت خود نشوند.

با وجود تلاش ماموران شهرداری اردبیل بسیاری از معابر اصلی و تقریبا تمامی معابر فرعی انباشته از برف بوده و تردد در سطح شهر به سختی صورت می‌گیرد.

همچنین امروز دهها خودرو نیز در جاده‌های برف و کولاکی استان گرفتار شدند که توسط امدادگران هلال احمر و ماموران پلیس راه کمک رسانی شدند.

تلاش راهداران برای بازگشایی ۵۰۰ راه روستایی مسدود شده از برف نیز ادامه داشته و انتظار می‌رود بسیاری از روستاها تا سه‌شنبه شب از محاصره برف خارج شوند.

تداوم وضعیت نابسامان جوی موجب شد تا استانداری اردبیل در بخشنامه‌ای  اعلام کرد که  روز سه شنبه  فعالیت ادارات در استان با ۲ ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

کاظم دبیر معاون توسعه مدیریت استانداری اردبیل در این بخشنامه اعلام کرد که در تمامی شهرستان‌های استان به جز پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان ساعت شروع فعالیت ادارات ۹ صبح خواهد بود.

همچنین برای چهارمین روز متوالی آموزش و پرورش استان اردبیل اقدام به تعطیلی کلاس های حضوری در بسیاری از شهرستان های این استان کرد.

روابط عمومی آموزش و پرورش  اعلام  کرد که با توجه به بارش برف و سردی هوا روز سه‌شنبه مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های اردبیل، ارشق ، سرعین ، مشگین‌شهر ، لاهرود ، خلخال ، خورش‌رستم ، کوثر ، نمین ، نیر و هیر تعطیل می‌باشد.

بر اساس این اطلاعیه تمام آموزش‌ها در این مقاطع به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد انجام می‌گیرد.

البرز 

به علت بارش برف و یخبندان شدید تمام مدارس نوبت صبح این استان امروز سه شنبه تعطیل شد.

بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز، به علت برودت هوا، بارش برف و یخبندان  تمام  مدارس در نوبت صبح نواحی و مناطق هشتگانه استان  تعطیل شدند.

همچنین صبح امروز براثر سقوط بهمن در محدوده پیچ سرهنگ در جاده کرج – چالوس ، این حادثه یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت .

ایلام 

در پی بارش برف شب گذشته، ریزش برداری در ۴۴ مقطع از محورهای استان انجام شده است و با تلاش عوامل راهداری و انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی طی شامگاه گذشته، همه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آن ها در جریان است.

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای ایلام یکی از دلایل انسداد مقطعی راه‌ها را نداشتن زنجیرچرخ عنوان کرد و یادآور شد: بیش از ۱۰ هزار تن ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در هفت راهدارخانه استان ذخیره‌سازی شده است.

اما یخبندان و لغزندگی باند موجب لغو پروازهای نوبت صبح فرودگاه شهدای ایلام شد و همچنین طبق مصوبه ستاد بحران استان و کمیته پیشگیری، فعالیت های آموزشی و اداری برخی نقاط استان امروز با ۲ ساعت تاخیر انجام شد.

امدادگران هلال احمر نیز طی ۲ روز گذشته در پی بارش برف به بیش از یک هزار و ۲۰۰ مسافر حادثه دیده امدادرسانی کرده اند.

بوشهر 

به دلیل شرایط جوی و بارندگی در بوشهر،  فعالیت حضوری برخی مدارس مناطق آموزشی این استان از جمله دلوار و شهرستان بوشهر در نوبت صبح تعطیل است.

بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از امروز سه‌شنبه رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد روی خلیج فارس و این استان و کاهش محسوس دما پیش بینی شده است.

تهران 

با توجه به بارش باران و برف در استان، جاده‌ها در مناطق کوهستانی لغزنده اما همه راه‌ها باز و تردد در محورهای مواصلاتی روان است و به دلیل انباشت برف در کناره راههای کوهستانی، احتمال یخ زدگی بدلیل کاهش شدید دما و پدیده مه گرفتگی و کولاک در گردنه ها همچون جاده هراز (گردنه امامزاده هاشم) وجود دارد.

 

چهارمحال و بختیاری

بارش‌های سامانه فعال در استان،  ۲۳ سانتی‌متر برف در شهرستان کوهرنگ به همراه داشت و مجموع ارتفاع برف در این ایستگاه را به ۶۸ سانتی‌متر افزایش داد. پیش بینی شده است که بارش‌ها تا پایان وقت روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان فعال است و پس از آن استان خارج می‌شود.

فرماندار کوهرنگ از مسدود شدن گردنه‌های شاه‌منصوری و چری این شهرستان به سبب کولاک برف و نبود دید کافی خبر داد و گفت: با مسدود شدن ۲ این گردنه راه ارتباطی ۱۲۰ روستا با مرکز شهرستان قطع شده است.

مرتضی زمانپور افزود: ارتفاع برف در گردنه‌ها به ۷۰ سانتی‌متر می‌رسد و نیروهای راهداری و هلال احمر در حال خدمات‌رسانی به خودروهای در راه مانده هستند.

شرایط جوی باعث شده است که امروز نیز فعالیت آموزش مدارس در برخی مناطق و شهرهای استان به صورت غیرحضوری و یا با تاخیر انجام شود.

خراسان شمالی 
بارش باران و برف سبب لغزندگی سطح جاده های استان در محورهای مختلف شده است و  از این رو رانندگان باید با احتیاط برانند.  اکنون رانندگان عبوری از گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه جوزک با بارش برف و رانندگان عبوری از  گردنه امین الله و نیز گردنه اسدلی در محور بجنورد به اسفراین هم با پدیده مه و کاهش دید افقی روبه رو هستند.

به رانندگان توصیه شده است که  از سفرهای غیرضرور خودداری کنند و در صورت سفر از سالم بودن خودرو و تجهیزات زمستانه اطمینان حاصل کنند.

هواشناسی خراسان شمالی برای روز امروز بارش باران و کولاک برف و نیز کاهش دمای هوا پیش بینی کرده است.

 

خوزستان 

بارش سنگین برف در منطقه تاراز در شهرستان اندیکا نیز همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در این منطقه به بیش از ۳۰ سانتی متر رسیده است.تردد در این جاده با تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ جریان دارد اما مه شدید باعث کاهش دید افقی شده است.

محور ایذه – اندیکا نیز که عصر دیروز در چند نقطه دچار ریزش شده بود با تلاش راهداران و با استفاده از  ماشین آلات پاکسازی و ریزش برداری شد.

راه ارتباطی روستاهای حاشیه تالاب شیمبار و مناطق عشایری حومه به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی همچنان مسدود است.

زنجان
با توجه به سنگینی بارش برف، تردد در آزادراه ها و سایر جاده‌های ارتباطی این استان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز توصیه کرده است که رانندگان تا ۲۴ ساعت از ترددهای غیرضروری در جاده های استان خودداری کنند و در صورت لزوم از سالم بودن خودرو و پر بودن باک بنزین اطمینان داشته باشند.

همه پایگاه های ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است و نیروهای امداد و تیم های عملیاتی تا شامگاه گذشته ضمن امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک، ۱۲۸ مسافر در راه مانده را در مساجد  استان اسکان داده‌اند. .

 

سیستان و بلوچستان 

در پی  بارندگی‌های اخیر و سیلاب ناشی از آن در مسیرهای ارتباطی استان، هم اکنون  تنها مسیر دلگان به  زهکلوت همچنان بسته است و تیم‌های امدادی برای بازگشایی این مسیر در حال فعالیت هستند. در مسیر بزمان به بم نیز به دلیل سیلاب و بارندگی‌ها یک پل عبوری دچار مشکل شده و این راه نیز مسدود است.

وضعیت ارتباطات و برق نیز در تمام سیستان و بلوچستان پایدار و متناسب است و در این زمینه شاهد مشکل خاص و مهمی در مناطق روستایی و شهری نیستیم.

کمک‌رسانی و امدادرسانی‌ها توسط مجموعه هلال احمر و تمامی دستگاه‌ها همچنان در حال انجام و در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد.

در شهرستان خاش، به دلیل تداوم سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر و وضعیت نامساعد جوی فعالیت آموزشی در تمامی مدارس شهری و روستایی این شهرستان امروز سه شنبه تعطیل و آموزش‌ها غیر حضوری و در بستر شبکه‌های اجتماعی و برنامه شاد انجام می‌شود.

فارس 

 

بارش شدید باران از بامداد امروز ۴۰۰ در نقاط مختلف لارستان و شهرهای جنوبی فارس آغاز شده و بارش ها سبب آب گرفتگی شهرهای لار و بنارویه و قطع ارتباط بیرم با مناطق اطراف شده است.

هواشناسی استان فارس اعلام کرده که بارش های شدید در راه است و برای سه شنبه مدل ها و پیش بینی ها از وقوع بارش های فوق سنگین در شهرهای جنوبی حکایت دارد.

قزوین 

بارش برف طی روز گذشته سراسر استان را فرا گرفت تا جایی که ارتفاع آن در سیردان واقع در بخش طارم سفلی به ۴۶ سانتی متر و معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی به ۲۳ سانتی متر رسید.

استقرار توده هوای سرد که هم اکنون سراسر استان را فرا گرفته تا اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.به دلیل سرمای هوا امروز و فردا علاوه بر یخبندان، پدیده مه را نیز در برخی مناطق استان شاهد خواهیم بود که این مساله کاهش دید افقی را به همراه دارد.

بارش برف و کولاک طی ۲ روز گذشته راه ۱۶۶ روستای این استان را مسدود کرده و عملیات بازگشایی آنها بزودی توسط تیم های عملیاتی راهداری آغاز خواهد شد.

بارش برف از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز به طور کامل در سطح محورهای استان قطع شده و هم اکنون تردد در تمامی جاده های اصلی و شریانی جریان داشته و در ارتفاعات و گردنه ها هم پدیده مه و کاهش دید افقی وجود دارد.

آموزش و پرورش استان قزوین نیز  از تعطیلی برخی مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و استثنایی استان به علت بارش برف و برودت هوا خبر داد.

کردستان 

امروز با توجه به ادامه بارش برف و برودت دمای هوا و در راستای کاهش میزان تردد ها در سطح شهرهای استان برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه احتمالی، ادارات و سازمان های دولتی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان به جز، دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان و مراکز درمانی تعطیل شدند.

همچنین با توجه به تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری کردستان بانک های استان روز سه شنبه با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند

امروز هوای سنندج بعد از دو سه روز بارش برف سنگین، صاف و بسیار سرد(منفی ۱۸ درجه) و زمین یخ‌زده است.

کرمان 

همزمان با جنوب کرمان، مناطق شرقی این استان هم از ۲ روز پیش درگیر سیلاب شدید هستند و فرماندار ریگان در شرق کرمان با اعلام وضعیت بحرانی ناشی از سیلاب در این شهرستان گفت: ۷۵روستا در محاصره سیل هستند که امکان امدادرسانی به بیشتر آنها نیست؛ درخواست امداد هوایی داریم .

آنطور که امین باقری  می گوید آب، برق و تلفن مناطق کوهستانی ریگان قطع است و اطلاعی از این مناطق فعلا در دست نیست.

وی با بیان اینکه برآورد ما از خسارت ها در روستاها زیاد است اظهار داشت: محور ترانزیتی ریگان – ایرانشهر نیز که روز گذشته به علت تخریب ۲ دهانه پل مسدود شده همچنان با انسداد همراه است؛ جریان آب در رودخانه های گزبهمن، پاسرخ و ریگان شدید و شدت بارش باران در مناطق کوهستانی زیاد است.

در خبری دیگر از کرمان،  ۲ محور اصلی شهرستان ارزوییه به حاجی آباد(هرمزگان) و نیز سیرجان از دقایقی پیش ( روز سه شنبه) به‌علت جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه های این محدوده مسدود شد.

آموزش و پرورش استان کرمان از تعطیلی آموزش حضوری در مدارس هفت شهرستان جنوبی، بخش هایی از لاله زار، گلزار و رابر این استان در روز سه شنبه  به دلیل بارش باران، جاری شدن سیلاب و برف و یخ زدگی خبر داده است.

کرمانشاه 

بارش هایی  که از اواخر روز یکشنبه در استان کرمانشاه آغاز و تا شامگاه دوشنبه ادامه داشت موجب بارش برف سنگین شد.

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرده ست که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، شرایطی پایدار در سطح استان استقرار می‏ یابد که مهمترین پیامد آن مه، بویژه در اوایل روز و در مناطق مرطوب خواهد بود. به دنبال این شرایط، در روز پنج شنبه، عبور موج بارشی دیگری مجدداً سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از یخ بستن اکثر راه‌های استان به دنبال بارش شدید برف روز گذشته خبر داد و گفت: همین موضوع می‌طلبد رانندگان با احتیاط کامل و بارانندگی کنند.

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» اظهار داشت: با یخ زدن اکثر راه های استان، سطح جاده ها بسیار لغزنده شده به گونه ای که جز با زنجیر چرخ امکان تردد وجود ندارد.

وی با اشاره به کندی حرکت در راه های استان، گفت: با این حال همه محورهای اصلی باز و هیچ راه بسته ای با تلاش های صورت گرفته نیروهای امدادی نداریم.

در عین حال تعداد زیادی از راه های روستایی در شهرستان های سنقروکلیایی، پاوه، روانسر، جوانرود، دالاهو، ثلاث باباجانی، کنگاور و اسلام آباد غرب همچنان بسته است.

همچنین به دلیل یخبندان و کولاک ، راه‌های فرعی ۱۰ روستای بخش گواور از توابع گیلانغرب با وجود تلاش اکیپ های راهداری از دوشنبه شب تاکنون همچنان بسته است اما محورهای منتهی به تمام روستاهای مناطق کوهستانی این شهرستان بازگشایی شده است.

پرسنل راهداری، جمعیت هلال احمر، پلیس راه و مرکز فوریت های پزشکی و دیگر عوامل به صورت شبانه روز پای کار بوده و مشغول ارایه خدمات امدادی و راه گشایی هستند.

مدارس تمام مقاطع تحصیلی شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و دالاهو روز سه‌شنبه در ۲ نوبت صبح و عصر به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

گیلان 

به دلیل بارش برف و برودت هوا و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و مشکلات تردد، مدارس برخی از شهرستان های استان گیلان تعطیل شد.

لرستان 

راه ارتباطی ۸۲۷ روستای این استان بدلیل بارش برف در حال حاضر بسته است.از این تعداد ۲۳۰ روستا در شهرستان الیگودرز ، ۱۵۳ روستا در شهرستان خرم آباد ، ۱۲۰ روستا در شهرستان دلفان واقع شده اند و راه ارتباطی ۵۹ روستا در شهرستان بروجرد، ۳۰ روستا در شهرستان ازنا و ۳۵ روستا در شهرستان دورود نیز بدلیل بارش برق قطع شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد نیز ارتفاع برف در برخی از محورها ی ای شهرستان به یک متر می رسد و سطح جاده ها لغزنده می باشد که رانندگان باید با احتیاط و سرعت مطمن رانندگی کنند. هم اکنون کار بازگشایی راه های روستایی بروجرد در حال انجام است و تا بعدازظهر امروز محورهای منتهی به بیش از ۹۰ درصد روستا برفروبی خواهد شد.

در سلسله نیز بارش برف در شبانه روز گذشته راه ارتباطی ۳۲ روستای این شهرستان را مسدود کرده است که تلاش برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.

مازندران 

برف سنگینی که از دیروز در مناطق کوهستانی مازندران شروع شد و تا پایان شب گذشته ادامه داشت راه بیش از ۱۳۰ روستا در شهرستان های نوشهر ، کلاردشت ، چالوس و نور در غرب استان را بست.از نخستین ساعات امروز نیروهای راهداری در قالب پنج گروه مشغول انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی به منظور رفع انسداد راه های مسدود شده هستند.

جاده کندوان همچنان بسته است و  ارتفاع برف در ارتفاعات این محور به حدود ۵۰ سانتی متر رسیده است.

بارندگی تا پایان روز پنجشنبه در استان ادامه دارد.

مرکزی 

تردد در همه مسیرهای این استان برقرار است و با توجه به اینکه در حال حاضر آفتاب بر بیشتر جاده‌ها تابیده، تردد روان شده و دیگر نیازی به زنجیر چرخ نیست.

بارش برف و کولاک جاده توره – زالیان را از ساعت یک بامداد امروز (سه‌شنبه) مسدود کرده بود که با تلاش‌ شبانه‌روی دستگاه‌های خدماتی، پلیس راه امدادرسانی، پس از هشت ساعت بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.

هرمزگان 

درجریان بارندگی روز گذشته تا کنون بیش از ۴ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی در رودان دچار آسیب وخسارت شدند و علاوه بر واحد های مسکونی به کشاورزی مخصوصا مزارع صیفی و باغهای این شهرستان خسارتهای زیادی در شهرستان وارد شده است.

همچنین استاندار هرمزگان اعلام کرده است که با توجه به توده سوم بارشی که در استان در پیش داریم، اقدام ها و آمادگی ها برای مواجهه با این سامانه در شهرستان میناب و سد استقلال انجام شده است.

به گفته مهدی دوستی ، تخلیه سه روستا در شهرستان میناب انجام شد و همچنین از سیل قبل ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه مستقر شده بود و پنج کیلومتر سیل بند ایجاد کرده بودند که موجب شد، ورودی سیلاب به رودخانه‌ها نداشته باشیم و این ماشین آلات همچنان مستقر هستند و به صورت لحظه‌ای سیل بندها را ترمیم می‌کنند.

وی بیان داشت: با توجه به توده بارشی که از امشب آغاز خواهد شد و این نگرانی وجود داشت در شب که مردم خواب هستند، سیلاب وارد منازل شود، همه مسیرها و آن سه روستا تخلیه شدند و محدودیت تردد جاده‌ای در تمامی آبنماها ایجاد شده است و از همه مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود از تردد در این محدوده ها خودداری کنند و امکان تردد نیز وجود ندارد.

همدان 

تمامی محورهای اصلی و شریانی این استان به رغم بارش سنگین برف شب گذشته و بامداد امروز با تلاش موثر نیروهای امدادی و عوامل راهداری، باز است و تردد در آنها جریان دارد؛ البته تمامی خودروها برای تردد در جاده های استان همدان به خصوص محورهای ارتباطی کوهستانی و برف گیر(گردنه ها) الزاما باید به زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی و ایمنی مجهز باشند.

در حال حاضر عوامل امدادی و تیم های راهداری مشغول پاکسازی و برف روبی مسیرهای فرعی و روستایی استان همدان هستند و تمامی مسیرهای اصلی و شریانی استان به طور کامل پاکسازی و برف روبی شده است.سیر ارتباطی ۳۰ روستای استان همدان در مناطق کوهستانی به دلیل شدت بارش برف و کولاک هوا بسته است که با توجه به حضور کامل و تلاش موثر عوامل و نیروهای راهداری، راه ارتباطی این تعداد روستا نیز به زودی(ظرف چند ساعت آینده) به طور کامل برف روبی، پاکسازی و بازگشایی خواهد شد.

جمعیت هلال احمر استان همدان نیز با ۱۹ پایگاه امداد جاده ای ثابت، سیار، کوهستان و یک پایگاه هوایی و با بهره گیری از  ۱۲۰ دستگاه خودرو در آماده باش برای خدمت رسانی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.