آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی کشور ۱۳۵ درصد افزایش یافت

double-quot تهران - جارپرس - رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۶۴۳ فقره آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل های کشور روی داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد بیشتر است.
کد خبر : 130386
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 7:57
آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی کشور ۱۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش جارپرس از ایرنا، عباسعلی نوبخت اظهار کرد: همچنین در این مدت، چهار هزار و ۱۳۲ هکتار از جنگل ها و مراتع دچار حریق شد که از لحاظ سطح، نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: از این سطح آتش سوزی، ۲ هزار و ۴۱۱ هکتار مربوط به جنگل های طبیعی و دست کاشت بود اراضی جنگلی هم ۳۳۳ فقره بوده است، ضمن اینکه آتش سوزی در مراتع نیز ۳۱۰ فقره در سطح هزار و ۷۲۱ هکتار بود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآور شد: امسال از محل صیانت از منابع طبیعی، ۳۰ میلیارد ریال و از محل تامین و تجهیزات ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

نوبخت ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین میزان آتش سوزی جنگل ها و مراتع را مناطق زاگرسی داشتیم افزایش اعتبارات در این مناطق در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اعتبار مقابله با حریق در زاگرس در سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد ریال بود که سهم کردستان ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: امسال اعتبارات ملی پیش بینی شده برای زاگرس ۳۵۰ میلیارد ریال و سهم کردستان ۲۶ میلیارد ریال است.

نوبخت ادامه داد: چند روز پیش نیز ۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات اطفای حریق آتش سوزی در مناطق جنگلی کردستان تخصیص یافت.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.