آتش‌سوزی درکره‌جنوبی/ ۲هزار نفر آواره شدند

double-quot

پکن – جارپرس – بر اثر وقوع آتش سوزی گسترده در نواحی شرقی کره‌جنوبی، بالغ بر ۲ هزار نفر از اهالی این منطقه مجبور به ترک منازل خود شدند.

کد خبر : 20622
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 11:07
آتش‌سوزی درکره‌جنوبی/ ۲هزار نفر آواره شدند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این آتش سوزی که از عصر روز گذشته (به وقت محلی) آغاز شده بود، پس از ساعت ها تلاش توسط ماموران آتش نشانی و نیروهای امدادی همچنان ادامه دارد.
یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد که این آتش سوزی در نواحی جنگلی «گانگنئونگ» از نواحی شرقی این کشور در ۲۳۰ کیلومتری پایتخت رخ داد که بر اثر آن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مجبور شدند خانه های خود را ترک کنند.
بر اساس این گزارش آتش سوزی از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه دیروز (شنبه) شروع شد و وزش شدید باد دامنه آن را به سرعت گسترش داد و به سمت مناطق مسکونی هدایت کرد.
به گفته سخنگوی آتش نشانی کره جنوبی ، تاکنون ۳۰ واحد مسکونی در این آتش سوزی دچار خسارت شدید شده اند اما به هیچ یک از ساکنان منطقه آسیبی وارد نشده است.
همچنین این حادثه باعث شد تا مقامات محلی برای در امان ماندن مردم، آنان را در مدارس و نواحی امن و مناطق مجاور اسکان دهند.
به گفته مسئولان ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم، ماموران آتش نشانی، نیروهای ارتش و دیگر نهادهای ذیربط با پشتیبانی تعدادی بالگرد در خاموش کردن این آتش مشارکت داشتند که گفته می شود خشکسالی امسال و وزش باد یکی از دلایل گسترش آن بوده است.
بر اساس گزارش اداره هواشناسی کره جنوبی مناطق شرقی این کشور با وزش باد همراه است و سخنگوی سازمان آتش نشانی کره جنوبی اعلام کرد که این موضوع کار مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.