آتش‌سوزی‌ها در اروپا رکورد زد؛ ۶۶۰ هزار هکتار اراضی سوخته

double-quot تهران-جارپرس- از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تا کنون، ۶۵۷ هزار و ۹۸۸ هکتار از اراضی اتحادیه اروپا به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی ویران شده‌اند که این میزان از آغاز ثبت داده‌های مربوطه در سال ۲۰۰۶، یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.
کد خبر : 98517
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 10:23
آتش‌سوزی‌ها در اروپا رکورد زد؛ ۶۶۰ هزار هکتار اراضی سوخته

به گزارش جارپرس ازایرنا به نقل از خبرگزاری ائوروپا پرس، بر اساس آمار جمع‌آوری شده توسط «سیستم اطلاعات آتش‌سوزی جنگلی اروپا» (EFFIS)، حدود ۶۶۰ هزار اراضی سوخته در اثر آتش‌سوزی‌های جنگلی در اروپا در حالی یک رکورد جدید به شمار می‌رود که فصل آتش‌سوزی‌ها هنوز به پایان نرسیده است.

اسپانیا با ۲۴۵ هزار و ۶۱ هکتار اراضی ویران شده در صدر این فهرست قرار دارد. پس از اسپانیا، رومانی با ۱۵۰ هزار و ۵۲۸ هکتار اراضی سوخته و پرتغال با ۷۵ هزار و ۲۷۷ هکتار قرار دارند.

آتش‌سوزی در شمال‌شرقی اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است. وزارت انتقال زیست محیطی اسپانیا از آغاز سال ۲۰۲۲ تا کنون، ۴۳ آتش‌سوزی بزرگ را ثبت کرده است.

طبق داده‌های جمع‌آوری شده، در فرانسه که در روزهای اخیر با آتش‌سوزی‌های شدید مواجه است، این رقم به ۶۱ هزار و ۲۸۹ هکتار می‌رسد.

فرانسه تابستان امسال با خشکسالی تاریخی و همچنین موج‌های گرما به ویژه در جنوب غربی، مواجه شده است.

داده‌های EFFIS نشان می‌دهند که در سال جاری میلادی، آتش‌سوزی‌ها نه فقط در کشورهای حوزه مدیترانه بلکه در سایر عرض‌های جغرافیایی شمالی‌تر که به طور معمول با این پدیده مواجه نمی‌شدند، رخ داده است. اسلوونی از جمله این کشورها است که بدترین آتش‌سوزی‌های چند نسل اخیر در آن گزارش شده است.

«خسوس سان میگل آیانز» هماهنگ‌کننده «سیستم اطلاعات آتش‌سوزی جنگلی اروپا» می‌گوید: خشکسالی و دمای بسیار بالا کل اروپا را تحت تاثیر قرار داده و خطر آتش سوزی در جنگل‌ها را به شدت افزایش داده است. وی می‌افزاید: وضعیت بسیار نگران‌کننده است و ما فقط نیمی از فصل آتش‌سوزی را پشت سر گذاشته‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.