0 نظر
150 بازدید

۹۰ درصد تجارت جهانی در محدوده اقیانوسی انجام می شود

double-quot تهران - جارپرس - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:ما امنیت دریایی خود را به طور مستقل تامین می کنیم.
کد خبر : 81562
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1400 - 22:29
۹۰ درصد تجارت جهانی در محدوده اقیانوسی انجام می شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دریادار امیرشهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه پنجمین کنفرانس اقیانوس شناسی خلیج فارس اظهار کرد: همانطور که مستحضر هستید، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دفاع مقدس بر اساس نوع عملکردی که داشته افتخاراتی را از حضرت امام دریافت کرده است که فرمودند نیروی دریایی چون نگینی در خلیج فارس می‌درخشد.

وی افزود:یک نکته‌ای که فرمانده کل قوا گفتند این بود که نیروی دریایی هم سیاسی، هم بین‌المللی و هم علمی و هم نظامی است و ما تلاش کردیم تا این چهار ویژگی را حفظ کنیم و در همه زمینه‌ها سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما در کشوری هستیم که از نظر اقیانوسی، امنیت دریانوردی کشتی‌هایمان را به طور مستقل اداره می‌کنیم، اما هرجا که لازم باشد هم در کنار هم قرار می گیریم و یک عملیات مشترکی را هم انجام می‌دهیم، اما به طور کلی نکته مهم این است که ما فعایلت خود را به طور مستقل انجام می‌دهیم.

وی افزود: اگر بخواهیم یک مروری به مشخصات کلی داشته باشیم، اقیانوس هند یک کلید ارتباطی بسیار مهم است.۳۷ کشور در اطراف اقیانوس هند قرار دارد،۱۷کشور که مستقیما با اقیانوس هند مرتبط نیستند.این اقیانوس راهبردی رتبه سوم را دارد و  در حوزه اقتصادی قلب اقیانوس‌های جهان نام گرفته.

امیرشهرام ایرانی ادامه داد: ۹۰ درصد تجارت جهانی از این منطقه و در محدوده اقیانوسی انجام می‌شود،۸۰ درصد کشورهای اطراف اقیانوس‌ها هستند و ۷۰ درصد هم وسعت اقانوس‌ها است. یعنی ابعادی که به هم متصل است.

وی درباره توسعه امنیت دریایی اظهارکرد: در بحث‌های امنیتی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ یک افزایش جدی داشتیم. از یک منظر به این شکل است که نا امنی بیشتر شده و از منظر اصلی به این شکل است که میزان تردد افزایش یافته است و نکته مهمی که در موضوع دریا وجود دارد، این است که امنیت دریای کشورهایی که سواحل دریایی دارند از هر جهتی مهم‌تر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان با بیان این‌که دریا یک وسیله ارتباطی عمومی است که امروزه ما به آن به عنوان مزیت دسترسی نگاه می‌کنیم ،گفت: ما از طریق آب به نقاطی که آب دارد می‌توانیم با رعایت قوانین و مقررات دسترسی پیدا کنیم و در کشوری که سواحل دریایی وجود دارد اگر نتوان امنیت دریایی را برقرار کرد، نمی‌شود امنیت داخلی را نیز برقرار کرد و کشورهایی که به دریا راه ندارند گویی در زندان هستند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.