یک شرکت اسرائیلی به مراکش سیستم‌های اطلاعاتی مخفی فروخت

double-quot تهران - جارپرس - یک رسانه اسرائیلی به نقل از برخی منابع امنیتی اعلام کرد که یک شرکت اسرائیلی به مراکش سیستم‌های اطلاعاتی مخفی برای جنگ سایبری فروخته است.
کد خبر : 101925
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 شهریور 1401 - 11:30
یک شرکت اسرائیلی به مراکش سیستم‌های اطلاعاتی مخفی فروخت

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سایت دیفنس اسرائیل به نقل از برخی منابع امنیتی اعلام کرد، شرکت اسرائیلی “Elbit” سیستم‌های اطلاعاتی مخفی ” Alinet” را برای جنگ سایبری به مقامات مراکشی تحویل داد.

این شرکت اسرائیلی در بیانیه‌ای که آن را شبکه “I۲۴” رژیم صهیونیستی منتشر کرد، اعلام کرد: به عنوان بخشی از قرارداد، “البیت” سیستم‌های زمینی “EW” و “SIGINT” مجهز به تجهیزات پشتیبانی الکترونیک، تجهیزات ضد الکترونیک و سیستم‌های هدایت و کنترل را در اختیار مراکش قرار خواهد داد و این سیستم‌ها یک عکس نگاتیو زمینی و هوایی کلی ایجاد کرده و سیستم الکترونیکی را برای جنگ فراهم می‌کنند که با آن امکان پاسخ‌دهی موثر به تهدیدهای هوایی و زمینی فراهم می‌شود.

هچنین “البیت” در ادامه بیانیه خود گزارش داد، این سیستم ویژه جمع‌آوری سیگنال‌های رادارها بوده و ماموریت “SIGINT” مشخص کردن فرکانس‌های رادارهای سیستم‌های پدافند هوایی است و می‌تواند سیگنال‌های رادیویی و رادار الکترومغناطیسی را دریافت کند.

طبق گزارش این شبکه عبری‌زبان، از این سیستم در عملیات‌های سرکوب پدافند هوایی “دشمن” با جستجوی سامانه‌های پدافند هوایی فعال از طریق سیگنال‌های رادار و پایگاه‌های دشمن (به عنوان مثال مراکز فرماندهی) از طریق سیگنال رادیو استفاده می‌شود.

شرکت اسرائیلی “البیت” ژوئن گذشته از قراردادی ۷۰ میلیون دلاری فروش سیستم‌های زمینی “Sigint” به یک خریدار بین‌المللی خبر داده بود، احتمالا آن قرارداد با ارتش مراکش بوده و قرارداد طی دو سال و شش ماه اجرا خواهد شد.

روابط مراکش و رژیم صهیونیستی از سر گرفته می‌شود و مراکش چهارمین کشوری است که ظرف ماه‌های گذشته به دعوت آمریکا اقدام به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو می‌کند.

مراکش پس از ۲۰ سال روابط خود با رژیم صهیونیستی را از سر گرفت و در دسامبر ۲۰۲۰ توافق عادی‌سازی را با این رژیم به امضا رساند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.