0 نظر
242 بازدید

گفتند یک بار دیگر روی چمن بروید، دوومیدانی را تعطیل می‌کنیم!

double-quot تهران - جارپرس - دبیر هیات دوومیدانی خوزستان می‌گوید مدیرکل ورزش و جوانان این استان گفته اگر دوومیدانی‌کاران روی چمن ورزشگاه تختی تمرین کنند، این رشته را تعطیل می‌کند.
کد خبر : 83659
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1400 - 9:30
گفتند یک بار دیگر روی چمن بروید، دوومیدانی را تعطیل می‌کنیم!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دوومیدانی یکی از ورزش‌های مادر و بااهمیت است که بیشترین مدال را در مسابقات بین‌المللی دارد و در بسیاری از کشورها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما این ورزش در ایران همیشه مظلوم واقع شده و اهمیت چندانی به آن داده نمی‌شود. به تازگی هم هیات دوومیدانی خوزستان مدعی شده که اداره کل ورزش و جوانان این استان اجازه تمرین در ورزشگاه تختی را به ورزشکاران این رشته نمی‌دهد.

سعید پویا دبیر هیات دوومیدانی خوزستان در مورد این ماجرا به ایسنا گفت: یک پیست دوومیدانی در استادیوم تختی اهواز داریم که تنها پیست استاندارد استان خوزستان است.  چند روز پیش آقای بنی‌تمیم مدیر کل ورزش و جوانان استان با من تماس گرفت که چرا روی چمن کار می‌کنید. من هم جواب دادم که پرتاب‌ها را که نمی‌توانیم در پیست انجام بدهیم. گفت اگر یک بار دیگر دوومیدانی کار روی چمن رفت دوومیدانی را تعطیل می‌کنم.

او در ادامه افزود: باشگاه‌های فوتبال خوزستان خصوصی هستند و درست نیست به خاطر باشگاه‌های خصوصی، دوومیدانی را که زیر نظر اداره کل است، بیرون کنند. اگر باشگاه‌های خصوصی توان تیمداری و تهیه زمین ندارند، اصلا نباید تیمداری کنند. زمانی هم که بحث المپیادهای ورزشی است، می‌گویند روی چند مدال حساب کنیم اما از آن طرف به ما می‌گویند اسامی کسانی که قهرمان و مستحق هستند را بدهید تا به پیست بیایند و جز این افراد کسی را داخل راه ندهیم. اگر این نفرات کنار بروند که جایگزینی برایشان نداریم چون در را به روی بقیه بسته‌ایم.

پویا با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم در تختی تمرین کنیم، تصریح کرد: گفته‌اند تا زمان بازسازی چمن به تختی نروید تا ببینیم چه می‌شود. الان هم به بهانه کرونا جلوگیری می‌کنند در حالی که دوومیدانی استانداردی دارد که با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی امکان تمرین وجود دارد. ورزشکاران ما روزهای زوج در پایگاه قهرمانی وزنه می زنند و در پارک‌های اماکن ورزشی تمرین می‌کنند چون هیچ پیستی برای تمرین ندارند.

دبیر هیات دوومیدانی خوزستان در ادامه بیان کرد: ورزشگاه الغدیر را با بودجه زیادی ساختند و اکنون همان اندازه باید خرجش کنند که درست شود اما به ما می‌گویند آنجا بروید. این ورزشگاه بیرون از شهر قرار دارد و نوجوانان امکان رفت‌وآمد به آنجا را ندارند. از طرفی محل امنی برای دختران نیست.

پویا با بیان اینکه در دولتی دوومیدانی را دنبال می‌کنیم که وزیر ورزش آن دونده است،  ادامه داد: از روزی که آقای سجادی وزیر شد امیدوار بودیم که وضع دوومیدانی در ایران تغییر کند و دعوای تاریخی فوتبال و دوومیدانی حل شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.