0 نظر
81 بازدید

گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه در مجلس

double-quot تهران - جارپرس - نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه را در دستور کار امروز صحن علنی دارند.
کد خبر : 108905
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 10:26
گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه در مجلس

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف همراه خواهد بود.

گفته شده بود که ابراهیم رییسی برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود در این جلسه حضور خواهد یافت ولی از آن‌جا که رییس‌جمهور برای شرکت در آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد روز دانشجو به دانشگاه تهران رفته بود، به آغاز این مراسم نرسید.

بنابراین بررسی صلاحیت بذرپاش با گزارش سخنگویان کمیسیون‌های کشاورزی و عمران شروع شد و پس از آن وزیر پیشنهادی راه برای دفاع از برنامه‌های خود فرصت دارد.

ذ بیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در گزارش خود از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد.

در جلسه امروز مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشاورزی و ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجرایی رئیس جمهور حضور دارند.

اظهارات مخالفان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت تحقق وعده دولت در حوزه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تاکید کرد که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید برنامه خود را صراحتا در این حوزه اعلام می‌کرد.

وی اظهار کرد: امروز در آستانه تصمیم مهمی در مجلس شورای اسلامی هستیم و برای وزارتخانه‌ای تصمیم می‌گیریم که زیرساخت‌های اساسی کشور را در بر می‌گیرد. ما امروز در حوزه حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی چالش‌های زیادی داریم. پیشرفت کشور در حوزه اقتصادی وابسته به ارتباط با همسایگان از طریق خطوط ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب است که همه اینها به وزارت راه و شهرسازی برمی‌گردد. مهم‌ترین موضوعی که در این وزارتخانه وجود دارد بحث زمین و مسکن است. (متن کامل سخنان وی را اینجا بخوانید)

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «آقای بذرپاش مدیر است اما قطعاً از آقای قاسمی مدیرتر نیست»، گفت: آیا در حوزه تخصصی در بین یک میلیون نفر مهندس و چندین میلیون فعال در حوزه شهرسازی، حمل و نقل و کریدورهای بین‌المللی، یک نفر نبود که معرفی شود؟

وی گفت: از ریاست محترم رئیس جمهوری تشکر می‌کنم که این شجاعت را داشت که بعد از تشکیل کابینه اگر وزیر یا استانداری کوتاهی کرد، خودش پیش قدم شود که این کار قابل احترامی است. (متن کامل سخنان وی را اینجا بخوانید)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.