گزارش ادعایی بلومبرگ از تعداد بازرسی‌های آژانس در ایران در یک سال گذشته

double-quot تهران - جارپرس - شبکه بلومبرگ در گزارشی مدعی شد، تعداد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران در طول یک سال گذشته رکورد شکسته است.
کد خبر : 90674
تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 10:36
گزارش ادعایی بلومبرگ از تعداد بازرسی‌های آژانس در ایران در یک سال گذشته

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ در گزارش خود آورده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان آن در طول یک سال گذشته، بیش از یک بار در روز از ۲۱ مکان هسته‌ای اعلام شده در ایران بازرسی کرده‌اند که این تعداد یک رکورد به شمار می‌آید.

بلومبرگ در ادامه گزارش ادعایی خود افزود: برنامه هسته‌ای ایران در یک سال گذشته با تعداد بی‌سابقه بازرسی‌های بین‌المللی مواجه بوده است، چراکه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قادر بوده‌اند دسترسی گسترده‌ای به داده‌ها و تاسیسات هسته‌ای در ایران علی‌رغم تلاش ایران برای ممانعت از این کار داشته باشند.

به گزارش بلومبرگ، برخی مذاکره‌کنندگان در وین تاکید می‌کنند که این دسترسی‌ها نتیجه توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است که این خود نشان می‌دهد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین چه چیزی در خطر است.

به گزارش ایسنا، ابن گزارش ادعایی در حالی منتشر شده است که تلاش‌ها در وین برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به دلیل زیاده‌خواهی طرف آمریکایی و قصور این کشور در اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم مدتی است که متوقف شده است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه ایران روز جمعه در توییتی با اشاره به سفر اخیر انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوهای وین به تهران  و رایزنی‌هایش  با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایرانی نوشت: ‏در توافق با آقای بورل، سفر آقای مورا به تهران و گفت‌وگوهایش با همکارم آقای باقری، فرصت مجددی بود تا بر ابتکارات برای حل موضوعات باقی‌مانده مذاکرات وین متمرکز شویم.

وی افزود: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد. تماس‌ها ادامه دارد.

در عین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز جمعه پیش از نشست گروه ۷ درباره مذاکرات وین گفت: مذاکرات به تاخیر افتاده بود و حال از سرگرفته می‌شوند. چشم‌انداز برای حصول توافق نهایی وجود دارد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین به تازگی در یک گفت‌وگو درباره مذاکرات وین اظهار داشته بود: هدف ما در این مذاکرات رسیدن به توافقی قوی و بادوام است و از طرف آمریکایی خواسته‌ایم واقع بین باشد، تاکید کرده‌ایم لغو تحریم‌ها در تمامی بخش‌ها و ارائه ضمانت‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین نکات در دستور کار مذاکراتی ماست.

وی در ادامه تصریح کرد: من فکر می‌کنم طرف آمریکایی به خوبی به خطوط قرمز ایران واقف است و ما به مذاکرات ادامه می‌دهیم و به محض این که به نقطه توافق برسیم، نماینده ما در مذاکرات در وین آخرین مراحل توافق را انجام خواهد داد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.