کیم در آستانه سال نو نشست مهم حزب حاکم کارگران را برگزار کرد

double-quot تهران - جارپرس - خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، رهبر این کشور روز گذشته یکی از نشست‌های کلیدی حزب حاکم کارگران را تشکیل داد؛ نشستی که رهبر کره شمالی سابقا از آن برای اعلام اطلاعیه‌های سیاسی مهم سال نو استفاده می‌کرد.
کد خبر : 78718
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 دی 1400 - 9:24
کیم در آستانه سال نو نشست مهم حزب حاکم کارگران را برگزار کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد: چهارمین نشست مجمع عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی روز دوشنبه برگزار شد.

این گردهمایی مقامات حزبی و دولتی در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی با بحران‌های اقتصادی ترکیبی به وجود آمده از قرنطینه‌های مرتبط با پاندمی کرونا، تحریم‌های بین‌المللی بر برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی و بلایای طبیعی دست و پنجه نرم می‌کند.

این گردهمایی همچنین در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی دهمین سالروز انتصاب کیم جونگ اون به عنوان فرمانده کل قوا به دنبال مرگ کیم جونگ ایل، پدرش در سال ۲۰۱۱ میلادی را جشن می‌گیرد.

در این گزارش آمده است: این نشست مجمع عمومی با هدف بررسی اجرای سیاست‌های اصلی دولت و حزب حاکم در سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار می‌شود. این نشست همچنین درباره سیاست‌های استراتژیک و تاکتیکی و اقدامات عملی برای هدایت پویای مبارزات حزب و مردم برای آغاز دوره جدیدی از توسعه ساختار سوسیالیستی و تبدیل آن به مرحله بعدی پیروزی، رایزنی و تصمیم‌گیری می‌کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی غالبا در روزهای نزدیک به سال نو اطلاعیه‌های سیاسی مهم را اعلام کرده است، از جمله در سال ۲۰۱۸ میلادی که اعلام کرد هیاتی به بازیهای المپیک زمستانی کره جنوبی اعزام می‌شود و در سال ۲۰۱۹ میلادی که از تمایلش برای ادامه مذاکرات با دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا سخن گفت.

وب‌سایت ان‌کی نیوز مستقر در سئول که بر کره شمالی نظارت دارد، روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: کیم جونگ اون در گذشته از سخنرانی‌های نزدیک به تعطیلات سال نو نه تنها برای مطرح کردن پیش درآمدهای دوستانه به آمریکا و کره جنوبی استفاده کرده بلکه در آنها توسعه تسلیحات اتمی و دیگر برنامه‌های نظامی را نیز افشا کرده است.

کره شمالی اعلام کرده که برای از سرگیری مذاکرات آماده است اما تنها در صورتی که واشنگتن و سئول گام‌هایی را در راستای پایان دادن به “سیاست‌های خصمانه” از جمله تحریم‌ها و مانورهای نظامی بردارند.

وزارت اتحاد مجدد دو کره مستقر در کره جنوبی که به روابط با کره شمالی رسیدگی می‌کند، روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که پیونگ‌یانگ سال جدید را با باز کردن در مذاکره با جامعه بین‌المللی و اتخاذ گامی رو به جلو برای مشارکت و همکاری آغاز کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.