0 نظر
149 بازدید

کودک رها شده در نزدیکی شیرخوارگاه آمنه، امروز تحویل بهزیستی می‌شود

double-quot تهران - جارپرس - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی پیرامون کودک رها شده در روز پنج‌شنبه گذشته و آمار کودکان رها شده و فرزندخواندگی در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.
کد خبر : 91993
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 21:42
کودک رها شده در نزدیکی شیرخوارگاه آمنه، امروز تحویل بهزیستی می‌شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمد نصیری در این‌باره اظهار کرد: این روزها اخبار متعددی را در حوزه‌های فرزندخواندگی و رهاشدگی فرزندان در رسانه‌های مختلف شاهدیم و یک موج خبری به راه افتاده است که از یک سو از نظر ما قابل تامل و پیگیری است و از سوی دیگر ویژگی‌های مثبتی هم دارد از این بابت که توجه جامعه به مقوله فرزندخواندگی و خانواده‌های پشت نوبت دریافت کودک جلب می‌شود که امید است بتوانیم در این فرایندها با همکاری مردم تسهیل انجام دهیم.

وی افزود: اکنون قریب به ۳۰ هزار خانواده در سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند و پرونده حدود ۱۷ هزار خانواده کاملا آماده است و هر روزی که فرزندی برایمان بیاید که فرایندهای قانونی‌اش انجام شده باشد و قابلیت واگذاری داشته‌ باشد، فرایند فرزندخواندگی‌اش را به سرعت انجام می‌دهیم.

 

دختر رها شده در نزدیکی شیرخوارگاه آمنه، سالم و امروز تحویل بهزیستی می‌شود 

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه روز پنج‌شنبه گذشته کودکی را بالاتر از میدان ونک در نزدیکی شیرخوارگاه آمنه رها کرده بودند که طی تماس از طریق اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد گفت: کودک، دختر بوده و اکنون کاملا در صحت و سلامت است و احتمالا امروز هم تحویل سازمان بهزیستی می‌شود که کارش در فرایندهای بعدی سازمان انجام شود.

 

تعداد کودکان قابل واگذاری به عنوان فرزندخوانده محدود است

خانواده‌ها باید سال‌ها در نوبت فرزندخواندگی باشند 

نصیری درباره اینکه آیا این موضوع، پدیده‌ای است که اکنون شیوعش بیشتر شده یا از قبل وجود داشته؟ اظهار کرد: در سال گذشته کل تعداد فرزندانی که به این شکل یعنی رهاسازی در کنار شیرخواگاه‌ها یا اماکن مختلف به ما گزارش شده که با تماس به ما یا پلیس یا اورژانس اطلاع داده‌اند، ۶۱ کودک بوده است. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که تعداد کل کودکانی که ما در مراکز برای واگذاری و فرزندخواندگی داریم بسیار محدود  است و ما شرمنده خانواده‌ها هستیم، زیرا آنها باید سال‌ها در نوبت باشند که یک فرزند که قابلیت واگذاری داشته باشد به آنها سپرده شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.