0 نظر
187 بازدید

کشتی انگلیسی صخره های مرجانی اندونزی را تخریب کرد/ واکنش جاکارتا

double-quot
کوالالامپور- جارپرس- تخریب صخره های مرجانی بخشی از آبهای اندونزی توسط کشتی انگلیسی باعث شد وزارت امور خارجه این کشور جنوب شرق آسیا، آن را ‘عمل جنایی’ بنامد.
کد خبر : 20039
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 - 7:06
کشتی انگلیسی صخره های مرجانی اندونزی را تخریب کرد/ واکنش جاکارتا

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد که میزان خسارت های ایجاد شده توسط کشتی ‘کالدونیان اسکای’ به حدی است که می توان آن را یک عمل جنایی معرفی کرد.
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، ‘ریکاردو تاپیلاتو’ از محققان دریایی دانشگاه پاپوآ که ریاست تیم ارزیابی خسارت را بر عهده دارد، گفت این حادثه که ۱۲ روز پیش رخ داده است حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع از صخره های مرجانی را تحت تاثیر قرار دادده و بیش از ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار خسارت به منطقه وارد کرده است.
‘آرماناتا نصیر’ سخنگوی وزیر امور خارجه اندونزی نیز در واکنشی اعلام کرد که این اتفاق غیرقابل تحمل است و دولت از آن بسیار نگران است. به طور قطع همه اقدامات احتمالی به منظور کسب مسئولیت پذیری عاملان این حادثه انجام می شود.
وی با این عنوان که یکی از اقداماتی که دولت می تواند انجام دهد بازگردان کاپیتان این کشتی است، تصریح کرد: براساس قوانین بین الملل آسیب رساندن به صخره های مرجانی جرم محسوب می شود و می تواند محکومیت تا بیش از ۱۰ سال زندان در پی داشته باشد.
براساس این گزارش، مقامات اندونزی در تلاش برای بازگردان کاپیتان این کشتی به این کشور هستند.
‘راجا امپت’ در بخش شرقی اندونزی یکی از اصلی ترین و پرتنوع ترین زیستگاه های دریایی جهان است و هر ساله گردشگران و غواصان زیادی از جزایر مختلف آن که ماهی ها و صخره های مرجانی گسترده ای دارد، دیدن می کنند.
این کشتی چهار هزار و ۲۰۰ تنی انگلیسی ماه جاری میلادی پس از اینکه گردشگران را برای تماشای پرندگان برده بود، به دلیل پایین بودن سطح آب در جزیره ‘کری’ که یکی از جزیره های کوچک ‘راچا امپت’ است، گرفتار شد.
این کشتی حامل ۱۰۲ مسافر و ۷۹ خدمه بود که تا بالا آمدن سطح آب در منطقه ماند و تلاش یدک کش ها برای بیرون آوردن کشتی نیز باعث خسارات بیشتر به منطقه شده است.
این کشتی پس از این حادثه عازم فیلیپین شد. خروج کاپیتان کشتی از اندونزی در حالی که فرایند تعیین میزان خسارت های وارده در دست بررسی بود، انتقاد شدید مقامات اندونزیایی را در پی داشته است.
شرکت انگلیسی که عملیات این کشتی را برعهده داشته نیز با صدور بیانیه ای با اظهار تاسف از آسیب رساندن به صخره های مرجانی، اعلام کرد با دولت به منظور حل این مساله همکاری می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.