کرونا در اروپا؛ افزایش بی سابقه ابتلا در فرانسه

double-quot تهران-جارپرس- آمار ابتلای روزانه به کرونا به ویژه سویه اومیکرون در اروپا هر روز در حال افزایش است و این افزایش بویژه در فرانسه، انگلیس و ایتالیا رقم های قابل توجهی را نشان می هد. تازه ترین آمار از موارد ثبت شده از ادامه روند رکورد شکنی میزان ابتلای روزانه در فرانسه حکایت دارد.
کد خبر : 79767
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 - 9:54
کرونا در اروپا؛ افزایش بی سابقه ابتلا در فرانسه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا بر اساس آمار دیشب (جمعه/ ۱۷ دی ماه) ۳۲۸ هزار و ۲۱۴ مورد در ۲۴ ساعت گذشته اعلام شد. این در حالی است که نرخ ابتلا یک روز قبل از آن بیش از ۲۶۱ هزار مورد اعلام شده بود.

این گزارش با اشاره به ادامه روند صعودی میزان ابتلا به سویه اومیکرون در فرانسه عنوان کرد که در ۲۹ دسامبر (۸ دی ماه) تعداد ابتلا یکصد هزار مورد بوده است.

این گزارش با اشاره به افزایش موارد بستری در بیمارستان های فرانسه، حاکی است: ۲۱ هزار و ۶۰۵ نفر در بیمارستان ها بستری شده اند که سه هزار و ۸۱۵ نفر آنان در وضعیت بحرانی بسر می برند. همه گیری کرونا در فرانسه همچنین جان ۱۹۳ نفر را در ۲۴ ساعت گذشته گرفته که تعداد قربانیان را در این کشور به ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر رسانده است.

این در حالی است که در  فرانسه بحث بر سر روش برخورد با مخالفان واکسن به موضوع داغ بحث های انتخاباتی ریاست جمهوری تبدیل شده است. در فرانسه ۵ میلیون نفر هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند. از یک سال گذشته و آغاز روند واکسیناسیون در فرانسه تاکنون ۵۳ میلیون نفر دستکم یک دز واکسن را دریافت کرده اند و ۲۵ میلیون و ۵۰۰ نفر آنان در هفته های اخیر با تزریق دز سوم، از ایمنی بهتری در مقابل ویروس کرونا برخوردار شده اند.

ابتلا به کرونا در اروپا

رادیو فرانسه هم در گزارشی در مورد ابعاد تازه افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به بروز اختلال در نظام درمانی و بهداشتی انگلیس اشاره کرد و افزود: در این کشور از هر ۱۰ نفر از اعضای کادر درمانی یکی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ یا ارتباط داشتن با فرد مبتلا نمی تواند در محل کار خود حاضر شود.

بر پایه این گزارش، ده ها عمل جراحی و بسیاری از درمان های طولانی و یا برنامه های پیش گیرانه و غربالگری در انگلیس به حالت تعلیق در آمده است. تازه ترین آمار از میزان ابتلا به کرونا در این کشور ۱۷۸ هزار و ۲۵۰ مورد ابتلا و ۲۲۹ مورد مرگ در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می دهد.

رادیو فرانسه همچنین نوشت: درمان ایدز در بیمارستان های رومانی با اختلال جدی مواجه شده و این در حالی است که سه چهارم مبتلایان اروپایی ایدز در اروپای شرقی سکونت دارند. بیمارستان هایی که با ازدحام مبتلایان به کووید۱۹ مواجه هستند دیگر امکان خدمت رسانی همچون گذشته را ندارند.

رومانی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار و ۹۲۲ مورد ابتلای جدید و ۳۱ مورد فوتی را به ثبت رسانده است.

در ایتالیا نیز تعداد ابتلا ۱۰۸ هزار و ۳۰۴ مورد و میزان مرگ و میر در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۳ مورد اعلام شده است. این کشور روز پنجشنبه در واکنش به افزایش میزان ابتلا از اتخاذ تدابیر ویژه ای چون واکسیناسیون اجباری برای افراد بالای ۵۰ سال، خبر داد.

سویه اومیکرون که برای نخستین بار در ۲۴ نوامبر (۳ آذر) در آفریقای جنوبی شناسایی شد، به سرعت در حال تبدیل شدن به سویه غالب در جهان است و تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.