0 نظر
183 بازدید

کرمانشاه را برای سفر نوروز انتخاب کنید

double-quot
کرمانشاه – جارپرس – کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران و در جوار کشور عراق است و هرآنچه یک گردشگر انتظارش را دارد می تواند در این استان ببیند از جاذبه های طبیعی و تاریخی تا آداب و رسوم و سنن، صنایع دستی و غذاهای محلی و بازارچه های مرزی و مراکز خریدی که می توان اجناس مختلف از آن تهیه کرد.
کد خبر : 19781
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 8:32
کرمانشاه را برای سفر نوروز انتخاب کنید

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا؛ به تدریج به پایان زمستان و آستانه نوروزی دیگر نزدیک می شویم و به رسم فرهنگ ایرانیان، سفر یکی از برنامه های مردم در این ایام است و هر کسی نقطه ای از ایران عزیز را برای سپری کردن تعطیلات خود بر می گزیند.
غرب ایران و بخصوص کرمانشاه سرزمین آب و سنگ، سینه ستبر ایران اسلامی و دیار فرهنگ، تمدن و ادب مانند دیگر نقاط کشور پهناورمان در ایام نوروز آماده استقبال از مهمانان نوروزی است.
ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان کرمانشاه نیز با برگزاری سه جلسه استانی با حضور استاندار و معاونان او، استان را برای حضور مهمانان نوروزی آماده کرده اند و کرمانشاهیان با آغوش باز آماده پذیرایی از هموطنان خود هستند.

** اماکن اقامتی آماده اسکان مهمانان نوروزی
براساس اعلام مسوولان ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه در این استان ظرفیت اسکان روزانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر وجود دارد و مهمانان نوروزی می توانند در این اماکن اقامت یابند.
ظرفیت هتل های استان کرمانشاه ۲ هزار و ۱۵۱ نفر، مهمانپذیرها ۷۹۶ نفر، هتل آپارتمان ها ۱۵۱ نفر، مدارس ۱۰ هزار نفر، واحدهای اقامتی ادارات و سازمان ها هزار و ۶۰۰ نفر، کمپ های موقت هزار و ۷۰۰ نفر، خانه مسافر ۱۰۰ نفر و اقامتگاه های بوم گردی نیز ۲۵۰ نفر است.
در کنار آمادگی اماکن اقامتی در استان، برنامه های فرهنگی و هنری دیگری نیز در طول ایام نوروز تدارک شده است که اجرای برنامه ‘نوروزگاه’ در محوطه جهانی بیستون، برگزاری جشنواره عکس و فیلم کوتاه، اجرای سفره هفت سین در محوطه ها و تکایا، تکریم گردشگران در فرودگاه از طریق آموزش رانندگان، استقبال از نخستین میهمانان و مستقر کردن راهنما برای هدایت گردشگران، هماهنگی با شهرداری ها برای نصب کیوسک برای گردشگران، برپایی سیاه چادر عشایر در محوطه های تاریخی و در شهرستان ها، برپایی سیاه چادر در هشت نقطه شهر کرمانشاه از جمله برنامه های سازمان میراث فرهنگی در نوروز پیش رو است.

**کرمانشاه آماده استقبال از مهمانان نوروزی است
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از آمادگی این ستاد برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: ۱۰ کارگروه ویژه برای پیشبرد اهداف ستاد خدمات سفر در ایام نوروز پیش بینی و تعریف کرده ایم و این کارگروه ها نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند.
مجتبی نیک کردار افزود: نقاط ضعف و قدرت سال های قبل را نیز احصا کرده ایم و با آمادگی خاصی به استقبال میهمانان نوروزی در ایام تعطیلات نوروز ۹۶ می رویم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: جلسات ستاد خدمات سفر در همه شهرستان ها نیز برگزار شده و فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران نیز آماده اجرای برنامه های ویژه نوروز ۹۶ هستند.
نیک کردار در ادامه بر امر کشیک بیمارستان ها و مراکز درمانی در ایام عید نوروز تاکید کرد و افزود: اسامی و لیست پزشکان کشیک بیمارستان ها و مراکز درمانی استان در ایام نوروز باید در اختیار استانداری قرار گیرد تا به صورت مرتب مورد بازرسی و سرکشی قرار گیرند.
وی تاکید کرد: قرار نیست پزشک کشیک در ایام نوروز در منزل خود بنشیند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین با تاکید بر ساماندهی ورودی شهرهای استان بر انجام درختکاری در فضاهای خالی اطراف مسیرهای تردد جاده ای به ویژه در ورودی شهرها تاکید کرد و گفت: اسفند ماه بهترین فصل برای درختکاری است و باید از این فرصت برای پوشش فضاهای خالی حاشیه ورودی شهرها استفاده کرد.
وی اظهار امیدواری کرد، نوروز ۹۶ استان کرمانشاه به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل شود و پذیرای جمعیت کثیری از گردشگران باشد.

**کرمانشاه، استانی با قدمتی ۱۰۰ هزار ساله
در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا سکونت دارند که هر نقطه از این استان دارای چشم اندازها و مناظر طبیعی و تاریخی است که بخش زیادی از این مناطق هنوز ناشناخته باقی مانده اند و غیر از بومیان منطقه پای دیگر افراد به آنجا باز نشده است.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و ۸۰۰ سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه ۱۰۰ هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از ۲ میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.