کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی فروش لپ‌تاپ/ آغاز سال تحصیلی هم تلنگری به بازار نزد

double-quot تهران - جارپرس - عضو هیات مدیره اتحادیه فناوران یارانه خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاریی تا به امروز تقاضای قابل توجهی برای خرید اقلام آی تی از جمله لپ تاب و تبلت در بازار وجود ندارد٬ حتی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نتوانست تلنگری به این بازار وارد کند.
کد خبر : 102870
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 11:18
کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی فروش لپ‌تاپ/ آغاز سال تحصیلی هم تلنگری به بازار نزد

 

به گزارش جارپرس از ایلنا، جلال بهنیا از رکود حاکم بر بازار آی تی خبر داد و افزود: برخی واحدهای صنفی بنا به درخواست اماکن مجبورند زودتر از وقت مقرر تعطیل کنند همین مساله باعث کاهش فروش واحدهای صنفی در حوزه آی تی شده است.

وی با بیان اینکه این روزها خرید اقلام غذایی به اولویت مردم تبدیل شده است٬ تصریح کرد:  از ابتدای سال جاریی تا به امروز تقاضای قابل توجهی برای خرید اقلام آی تی از جمله لپ تاب و تبلت در بازار وجود ندارد٬ حتی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نتوانست تلنگری به این بازار وارد کند. همچنین اتفاقات اخیر در داخل کشور رکود حاکم بر این بازار را تشدید کرده به گونه‌ای که فروش لپ‌تاپ و تبلت به طور قابل توجهی کاهش داشته است.

این فعال صنفی ادامه داد: قیمت لپ‌تاپ و تبلت به عواملی از جمله قیمت ارز٬ عرضه و تقاضا و قیمت‌های جهانی بستگی دارد. کاهش شدید تقاضا باعث شده است که برخی شرکت‌های و واحدهای صنفی حوزه آی تی اقلام خود را با ضرر هنگفت و یا سود کم بفروش برسانند. به عنوان مثال سال گذشته یک کارت گرافیک را با دلار ۲۵ هزار تومانی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خریداری کردیم که با افزایش قیمت دلار قیمت این قطعه به ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

بهنیا با تایید بر این نکته که دیگر خرید قطعات الکترونیکی و کامپیوتری دیگر در اولویت مردم نیست٬ گفت: شواهد بازار حاکی از این مهم است که قیمت لپ‌تاپ یک میلیونی به دلیل کاهش شدید تقاضا نسبت به ماه گذشته حدود ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه فناوران یارانه٬ فروش لپ‌تاپ بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

این فعال صنفی با اشاره به کاهش توانایی مردم برای خرید لب تاپ‌های نو و به روز٬ گفت: مردم ترجیح می‌دهند همان تبلت و لپ‌تاپی که دارد را مدت زمان بیشتری حفظ و در صورت خرابی آن را تعمیر کنند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای تعمیر لپ‌تاپ افزایش پیدا کرده است٬ خاطر نشان کرد: هزینه تعمیر تبلت و لپ‌تاپ نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است و به دلیل این مهم را می‌توان در افزایش قیمت قطعات جست‌وجو کنیم.

بهنیا در پاسخ به این پرسش که آیا رکود حاکم در این بازار باعث شده است که واحد صنفی خود را تعطیل کنند؟ گفت: تا به امروز گزارشی در این زمینه به اتحادیه داده نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.