چین با دوران طلایی تجارت خارجی وداع می کند

double-quot

پکن- جارپرس -چین دومین اقتصاد بزرگ جهان روزهای بدی را در زمینه اقتصادی سپری می کند و آمارها نشان می دهد که دوران طلایی تجارت خارجی این کشور رو به پایان است.

کد خبر : 11373
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 شهریور 1394 - 8:40
چین با دوران طلایی تجارت خارجی وداع می کند

 

 

 

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، واردات و صادرات مهمترین عنصر و عامل رشد اقتصادی پایدار چین است که در ماه های گذشته این شاخص ها همواره سیر نزولی آن را ثبت کرده است.

هنوز دو ماه از کاهش ۸٫۸ دهم درصدی تجارت خارجی چین نگذشته که اعلام شده این رقم کاهش در ماه اوت (مرداد – شهریور) به ۹٫۹ دهم درصد رسیده است.

اداره کل گمرک چین گزارش کرده که ارزش تجارت خارجی کشور در این ماه به ۳۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۹٫۷ ممیز هفت درصد کمتر شده است.

همین آمار حکایت از آن دارد که در بخش صادرات یک افت شش ممیز یک دهم درصدی و در واردات هم ۱۴ ممیز سه دهم درصد کاهش، ثبت شده است.

با این حساب از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون شاخص تجارت خارجی چین در کل ۷/۷ درصد کاهش یافته است.
تجارت چین با اروپا در هشت ماه امسال ۸ ممیز چهار دهم درصد و با ژاپن هم ۱۱ ممیز یک دهم درصد کمتر شده است.
کاهش تجارت خارجی چین به رغم اینکه دولت برای تشویق صادرات ارزش یوان را در برابر دلار سه درصد در سال جاری میلادی تضعیف کرده ادامه داشته است.

«لی که چیانگ» نخست وزیر چین ماه گذشته میلادی در نشست کابینه هشدار داده بود که در نیمه دوم سال جاری میلادی اوضاع اقتصادی چین بدتر خواهد شد.

با این وصف چین می گوید در حال تجربه کردن یک رشد ۷ درصدی اقتصادی است که همچنان سریعترین رشد جهان محسوب می شود.
با وجود تدابیر دولت برای تزریق ۱۲۰ میلیارد دلار به بازار سهام و اوراق بهادار و تضعیف ارزش یوان پول ملی کشور، اقتصاد چین هنوز بد حال است و این مسکن ها و بسته های محرک اقتصادی کارساز نبوده است.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.