چرا بن‌سلمان و اردوغان در قطر با یکدیگر دیدار نمی‌کنند؟

double-quot تهران - جارپرس - منابعی به رویترز گفتند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درصدد دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در قطر است؛ اما عدم هماهنگی و توافق در برنامه‌های آنها مانع از این دیدار می‌شود.
کد خبر : 76409
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 0:03
چرا بن‌سلمان و اردوغان در قطر با یکدیگر دیدار نمی‌کنند؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، رویترز به نقل از یک منبع آگاه درباره احتمال دیدار اردوغان و بن سلمان در کشور قطر گفت که دیدار مستقیم اردوغان و محمد بن سلمان در این هفته محتمل نیست؛ اما ممکن است به زودی اتفاق بیفتد.

یکی از مقامات ترکیه و یکی دیگر از مقامات حوزه خلیج فارس که از برنامه‌های این سفر مطلع هستند، می‌گویند که مذاکراتی برای برگزاری نشست میان دو طرف در قطر وجود دارد؛ اما «در برنامه‌ها توافقی وجود ندارد، بنابراین به نظر نمی‌رسد که یک نشست جامع برگزار شود».

وی با تاکید بر اینکه «فرصت‌های زیادی برای همکاری جهت حل و فصل مسائل منطقه‌ای وجود دارد»، افزود: «اما ممکن است این دیدار در زمانی زودتر برگزار شود».

اردوغان متحد استراتژیک مهم قطر روز دوشنبه در حالی وارد قطر شد که اقتصاد ترکیه پس از کاهش چشمگیر نرخ ارز، از سقوط تاریخی ارز و تورم بالا رنج می‌برد.

بن سلمان قرار است فردا چهارشنبه در چارچوب تور خلیج فارس که از دوشنبه در عمان آغاز کرده و شامل همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می‌شود، وارد دوحه شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.