پلمپ کارخانه داروگر و بیکاری ۲ هزار کارگر

double-quot

تهران – جارپرس -کارگران داروگر با بیان اینکه کارخانه پلمب و ۲ هزار نفر بیکار شده اند اعلام می‌کنند بعد از ۱۹ فروردین که سر کار حاضر شدیم گفتند باید تسویه کنید.

کد خبر : 20301
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 4:43
پلمپ کارخانه داروگر و بیکاری ۲ هزار کارگر

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم،شرکت “داروگر” که دارای شرکت‌هایی زیر مجموعه‌ای مانند تولی‌پرس، کیوان، تولیددارو،کیمیا ایران و صنایع بسته‌بندی داروگر است و قدمتی ۹۰ ساله در تولید انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده دارد به دلایلی نامشخص در سال جاری تعطیل شده و کارگران این شرکت در سال جاری با درهای بسته این کارخانه مواجه شده اند. اولین واکنش های صورت گرفته در این باره، اعطای مرخصی اجباری کارگران این کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل است. این مرخصی اجباری از شب عید شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.

یکی از کارگران این کارخانه با اشاره به اینکه مرخصی اجباری در این کارخانه موضوع جدیدی نیست، می گوید: ۴ سال سابقه کار در این واحد تولیدی را دارم اما بعد از ۱۹ فروردین که سر کار حاضر شدم گفتند باید تسویه کنید.

کارگر دیگری با اعلام اینکه یک بچه تو راهی دارم و سه ماه دیگر به دنیا می آید، می‌گوید: با این هزینه‌های گران ماهی یک میلیون تومان قسط می‌دهم که اخراجم از کارخانه مشکلات زیادی را برای من به وجود آورده است.

اسدی رئیس کانون کارگران استان قزوین با اشاره به اینکه برای اخراج کارگران تولی پرس نامه نگاری هایی را با کارخانه انجام داده ایم، افزود: از قرار معلوم استانداری یک کمیته برای بررسی این موضوع تشکیل داده است . البته تأکید شده شرکتی اخراج نداشته باشد مگر آنکه جوانب آن موضوع در کمیته مستقر در استانداری بررسی شده باشد.

وی اضافه کرد: اکثر شرکت‌هایی که امروز مشکل دارندجزء شرکت هایی هستند که در ۱۰ سال قبل به بخش خصوصی واگذار شده‌اند به همین دلیل افرادی که مدیریت این کارخانه‌ها را دست گرفته‌اند توانایی اداره آنها را ندارند.

کریمی دبیرخانه کارگر استان قزوین نیز در همین ارتباط با اعلام اینکه به ما اطلاع داده‌اند که کارگران زیادی را از تولی پرس اخراج کرده اند، گفت: البته در کنار این واحد تولیدی ۶۰ شرکت دیگر هم هستند که حقوق کارگران را ۲ ماه تا یک ساله پرداخت می‌کنند. به اعتقاد ما نباید به دلایلی کارگران را پایان قرارداد کنند زیرا همین امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

حبیبی رئیس شورای کارگران کارخانه داروگر با اشاره به اینکه این کارخانه به دلیل بدهی پلمب است، می‌گوید:کلاً داروگر ۲۵۰۰ کارگر داشت که با تعدیل های انجام شده حتی ۳۰ تا مراکز پخش خود را هم تعطیل کرده و امروز ۴۵۰ کارگر دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.