پزشکان صداوسیما را تهدید به تجمع کردند

double-quot
تهران – جارپرس – گویا بخت مهران مدیری کارگردان سریال طنز « درحاشیه » همچون سایر آثارش چندان بلند نیست و واکنش هایی نسبت به جدیدترین اثر او تمامی ندارد. این بار پزشکان، صداوسیما را تهدید به تجمع کرده اند.
کد خبر : 8817
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 - 8:23
پزشکان صداوسیما را تهدید به تجمع کردند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، واکنش ها قبل از پخش این سریال آغاز شد ، در همان زمان مدیر شبکه سه سیما در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد بسیاری از نقدهای غیرمنصفانه پس از پخش این سریال کاهش یافته است.

غلامرضا میرحسینی اظهار داشت: پیش از پخش سریال طنز مهران مدیری برخی واکنش های عجولانه در محافل و رسانه ها منتشر شد که این امر با آغاز پخش این سریال پایان یافت.

وی گفت: پیش از پخش این سریال برخی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سبب اطلاعات نادرستی که به آنان ارایه شده بود در آن مقطع زمانی واکنش های ناصوابی نسبت به این سریال از خود نشان دادند.

در حاشیه با تغییراتی در فیلمنامه و سناریو به تولید رسید و از ششم فروردین ماه امسال از شبکه سه سیما پخش شد.

روز گذشته نیز رییس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رییس سازمان صداوسیما نسبت به آنچه که آن را تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی نامید، هشدار داد.

در بخشی از نامه علیرضا زالی به محمد سرافراز آمده است: اعتماد مردم به پزشکان علاوه برآنکه نیازی طرفینی است، تاثیر واضحی بر کاهش بارکاری نظام سلامت و بار مالی دولت دارد و می بایست محور برنامه های پرمخاطب رسانه ملی قرار گیرد. قبلا نیز گفته ام که تصویر کلی حاصل از برنامه های صدا وسیما متاسفانه نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری ها و فسادها را در ذهن مخاطب از نظام سلامت به یادگار می گذارد و این در حالی است که بدون شک جامعه پزشکی ایران یکی از موفق ترین و سالم ترین نظام های سلامت در منطقه و حتی جهان است.

همچنین رضا لاری پور، مشاور رییس سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با یکی از رسانه ها از آمادگی بیش از ۷ هزار پزشک برای شرکت در تجمعی با هدف اعتراض به صداوسیما خبرداد .

پیشتر نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما ضمن ابراز نگرانی نوشته بود: تصویر کلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشک، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری ها و فسادها باشد؛ این در حالی است که علی رغم همه اشکالات موجود، بدون شک نظام سلامت و جامعه پزشکی ایران یکی از موفق ترین نظام های سلامت در منطقه و حتی جهان است که بیان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مهر تأییدی بر آن است.

نامه سید حسن هاشمی نیز بی پاسخ نماند ، مدیر شبکه سوم سیما در همان زمان در باره نامه وزیر بهداشت گفت : مردم خود بهترین نظارت کنندگان هستند و می دانند که نیت اصلی صدا و سیما و دیگران ایجاد فضای شادی و نشاط است.

غلامرضا میرحسینی با تاکید بر اینکه آثار مهران مدیری در فضایی طنز قرار دارد، می گوید: مخاطب به کارهایی از این دست که در راستای طنز قرار دارد با همین بینش، نگاه خواهد کرد؛ هدف این آثار انبساط خاطر، ایجاد نشاط و سرور در مخاطبان است و با کارهایی که در فضای ملودرام و جدی می خواهد آسیب شناسی و نقد وضع موجود را داشته باشد تفاوت دارد.

وی ادامه داد: مخاطبان خود بهترین نظارت کنندگان هستند و با دانش و سواد بصری و رسانه ای که دارند می توانند تشخیص دهند که نیت اصلی سازمان صداوسیما، شخص آقای سرافراز و دیگر عزیزان ایجاد فضای شادی و نشاط است یا خیر و دوستان اجازه دهند کار دیده شود و بعد قضاوت کنند.

به اعتقاد مسئولان صداوسیما در مجموعه «در حاشیه»، مسائل جدی صنفی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران مورد توجه بوده و از هرگونه تحقیر و طعن براساس وظایف ذاتی رسانه پرهیز شده است.

البته تهیه کننده سریال طنز در حاشیه نیز در همان ایام گفت: اصلاحات اساسی و کلی انجام شد و سریال در حاشیه ما را به اهداف مد نظرمان نزدیکتر کرد ، توصیه می کنیم کمی صبر و تحمل به خرج دهیم و قصه را از قاب جادویی تلویزیون ببینیم.

حمیدرضا مهدوی تهیه کننده تلویزیون در خصوص سریال در حاشیه نیز گفت: همان طور که می دانید بخش هایی از تولید سریال در حاشیه انجام شده بود که ما بر صلاح دید معاون سیما و مدیری شبکه ۳ قرار شد یک سری تغییراتی در متن و اجرای آن صورت بگیرد که با اعمال این تغییرات کار مجددا از ۲۹ بهمن ماه سال جاری (۹۳) کلید خورد.

وی در ادامه افزود: دلیل اصلاحات کلی و اساسی معاونت سازمان، شبهه خدشه وارد کردن به قشر پزشکان و پرستاران بود و امیدواریم رضایت این گروه را جلب کنیم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما نیز امروز (یکشنبه) در تایید دوباره آنچه که مسئولان صداوسیما برآن تاکید دارند، اظهار کرد: در حاشیه قصد تخریب و توهین به هیچ قشری علی الخصوص پزشکان نداشته است.

داوود نعمتی انارکی اظهار داشت: سریال مدیری یک برنامه تلویزیونی است که مسائلی در حوزه پزشکی و معضلات مرتبط با آن را با زبان طنز بیان می کند.

وی با تاکید بر پایین بودن آستانه تحمل شهروندان در کشور گفت: برخی افراد و گروه ها با ساخت و تولید یک برنامه طنز تلویزیونی تلقی توهین و تخریب می کنند این در حالی است که در واقعیت این امر وجود ندارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما افزود: هدف سازندگان سریال در حاشیه نیز به طور حتم تخریب نبوده بلکه همگان می دانند که پزشکان از اقشار محترم و زحمتکش جامعه بوده و توفیقات بسیاری را در عرصه های مختلف داشته اند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از ساخت و تولید یک برنامه طنز ارائه معضلاتی است که در جامعه وجود دارد و شاید به دفعات نیز در رسانه های مختلف در قالب مقالات، سخنرانی ها و مصاحبه های مطبوعاتی بیان شده است.

نعمتی انارکی خاطرنشان کرد: به طور مثال معضل زیر میزی از گذشته در رسانه های مختلف بدان پرداخته شده که تاکنون نیز با عکس العملی مواجه نبوده اما وقتی یک کارگردان آن را در قالب طنز بیان کرده و نیت تخریب و توهین نیز نداشته با آماج معترضین این صنف برخورد می کند.

وی اظهار داشت: تماس های تلفنی شهروندان به صدا و سیما نسبت به سریال در حاشیه مهران مدیری تاکنون نشان از اقبال عمومی به آن بوده هر چند که در برخی موارد نیز انتقاداتی مطرح شده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در پایان افزود: رسانه ها باید فرهنگ نقدپذیری را در جامعه افزایش دهند و شهروندان را به این باور برسانند که برنامه های طنز برای هر گروه و یا قشری که تولید می شود در رساتای رفع مشکلات است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.