ویروسی بسیار مسری‌تر از اُمیکرون

double-quot تهران - جارپرس - در حال حاضر ویروسی بسیار مسری‌تر از اُمیکرون در مدارس ایالات‌متحده در حال گسترش است.
کد خبر : 80394
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 14:42
ویروسی بسیار مسری‌تر از اُمیکرون

 

به نقل از بیزینس نیوز، دکتر رجینالد واشنگتن، مدیر ارشد پزشکی در بیمارستان کودکان ایالات‌متحده گفت: در حال حاضر ویروس سنسیتیال تنفسی (RSV) بر سویه اُمیکرون در دنور و اطراف آن غالب است.

وی اظهار کرد: این ویروس بسیار مسری است و در سیستم مدرسه همچنین در سرتاسر مهدکودک‌ها و خانه‌ها بسیار شایع است.

ویروس سنسیشیال تنفسی باعث ایجاد عفونت در ریه‌ها و مجاری تنفسی فرد می‌شود. این ویروس می‌تواند باعث بیماری شدید در برخی از افراد ازجمله نوزادان، نوزادان نارس، افراد مسن و افرادی شود که از شرایط پزشکی زمینه‌ای رنج می‌برند.

این ویروس علائمی مشابه علائم کووید مانند آبریزش بینی، سرفه خشک، گلودرد و سردرد دارد. موارد شدید ممکن است باعث مشکل در تنفس، تنفس سریع، ذات‌الریه یا برونشیت شود.

ابتلا به کووید در کودکان ممکن است منجر به علائم خفیف شود و ابتلا به ویروس سنسیتیال تنفسی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی ایمنی کودکان را کاهش و خطر ابتلا به سویه اُمیکرون ویروس کرونا را افزایش دهد.

طبق گفته کلینیک مایو، فرد می‌تواند هم‌زمان به ویروس سنسیتیال تنفسی  و  کووید مبتلا شود که ممکن است منجر به علائم بدتر شود.

ویروس سنسیتیال تنفسی سالانه موجب مرگ‌ومیر ۱۰۰ تا ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال می‌شود.

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که در میان بزرگسالان بالای ۶۵ سال، سالانه حداقل ۱۴ هزار نفر بر اثر ویروس سنسیتیال تنفسی جان خود را از دست می‌دهند.

با وجود افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس سنسیتیال تنفسی، مقامات بهداشتی همچنان از والدین می‌خواهند که در صورت منفی بودن آزمایش کووید-۱۹ فرزندشان و وجود علائم مشابهی با این ویروس مراقب باشند.

بسیاری از پزشکان و محققان در اواخر ماه گذشته گفتند که هنوز شواهدی مبنی بر خطرناک‌تر بودن سویه اُمیکرون برای کودکان نسبت به سایر سویه‌های کووید-۱۹ مشاهده نکرده‌اند با این حال، تعداد عفونت‌های کودکان به‌طور پیوسته افزایش یافته است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.