وندی شرمن: اگر کره‌شمالی آزمایش اتمی انجام دهد، با واکنش قدرتمند ما مواجه می‌شود

double-quot تهران - جارپرس - معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه گفت، چنانچه کره‌شمالی دست به آزمایش هسته‌ای بزند، با واکنشی قدرتمند و آشکار از جانب ایالات متحده و کره‌جنوبی مواجه خواهد شد.
کد خبر : 92755
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 خرداد 1401 - 13:29
وندی شرمن: اگر کره‌شمالی آزمایش اتمی انجام دهد، با واکنش قدرتمند ما مواجه می‌شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری پس از مذاکرات با چون هیون-دونگ، همتایش از کره‌جنوبی در سئول گفت: هرگونه آزمایش هسته‌ای در تناقض کامل با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود و واکنشی سریع و قدرتمند به چنین آزمایشی در پیش است… به اعتقاد من، نه تنها جمهوری کره (کره‌جنوبی) و ایالات متحده و ژاپن، بلکه کل جهان پاسخی قدرتمند و آشکار خواهند داد.

شرمن افزود: ما آماده‌ایم و فردا به مذاکرات سه‌جانبه خودمان با کره‌جنوبی و ژاپن ادامه خواهیم داد.

اظهارات این مقام آمریکایی پس از آن مطرح می‌شود که نیروهای کره‌جنوبی و آمریکا روز دوشنبه هشت موشک زمین به زمین به سمت ساحل شرقی کره‌جنوبی در واکنش به شلیک موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد کره‌شمالی در روز یکشنبه شلیک کردند.

مقامات دولتی آمریکا و کره‌جنوبی و کارشناسان حوزه کره‌شمالی معتقدند که نشانه‌های از ساخت و ساز جدید در تنها سایت هسته‌ای شناخته شده کره‌شمالی موسوم به پونگی‌ری مشاهده می‌شود و پیونگ‌یانگ احتمالا به زودی یک بمب آزمایش می‌کند. کره‌شمالی از سال ۲۰۱۷ هیچ بمب هسته‌ای را آزمایش نکرده است. رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه گفت که کره‌شمالی توسعه تاسیسات کلیدی در اصلی‌ترین تاسیسات هسته‌ای خود در یونگبیون را در دست انجام دارد.

در همین حال معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به شیوع کرونا در کره‌شمالی گفت: جمهوری کره و ایالات متحده و دیگران کمک بشردوستانه پیشنهاد داده‌اند که فعلا پذیرفته نشده و امید می‌رود که کیم جونگ اون (رهبر کره‌شمالی) روی کمک به مردمش برای مقابله با چالش کووید-۱۹ تمرکز کند و به جای آنکه دست به اقدامات تحریک‌آمیز و خطرناک و بی‌ثبات‌کننده بزند، به پای میز مذاکره بازگردد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.