ولادی وستوک روسیه برای اولین بار میزبان بازی های ورزشی بین المللی “کودکان آسیا” با حضور ایران است

double-quot مراسم افتتاحیه هفتمین دوره بازی های ورزشی بین المللی "کودکان آسیا" امروز پنجشنبه در مجموعه کنسرت و ورزش "فتیسوف آرنا" (Fetisov Arena) در ولادی وستوک برگزار می شود.
کد خبر : 97391
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 مرداد 1401 - 14:36
ولادی وستوک روسیه برای اولین بار میزبان بازی های ورزشی بین المللی “کودکان آسیا” با حضور ایران است
به گزارش جارپرس  ازاسپوتنیک، استان پریموریه برای اولین بار محل برگزاری این مسابقات شده که بیش از ۱۳۰۰ ورزشکار ۱۳ تا ۱۶ ساله در آن شرکت خواهند کرد.
شرکت کنندگان در این مسابقات از ۱۳ کشور ارمنستان، افغانستان، هند، قرقیزستان، روسیه، مغولستان، ترکمنستان، ازبکستان، ایران، تایلند، قزاقستان، پاکستان، لبنان خواهند بود. روسیه با ورزشکارانی از مسکو، تاتارستان، باشقورتستان، جمهوری ساخا (یاکوتیا)، مناطق فدرال خاور دور، سیبری و اورال حضور خواهد داشت.
شرکت‌کنندگان هفتمین دوره بازی‌های بین‌المللی ورزشی “کودکان آسیا” برای کسب ۲۷۳ مجموعه مدال در ۱۹ رشته ورزشی بدمینتون، بسکتبال ۳×۳، کشتی کوراش، کشتی هاپساگی، بوکس، والیبال ساحلی، جودو، دو و میدانی، کشتی‌های دسته جمعی، تنیس روی میز، تیراندازی، سامبو، کشتی (کشتی آزاد و کشتی فرنگی )، تیراندازی با کمان، ورزش رقص (رشته بریکینگ)، تکواندو، مینی فوتبال و ژیمناستیک ریتمیک به رقابت خواهند پرداخت. مراسم افتتاحیه پس از آخرین مرحله حمل مشعل در ولادی وستوک برگزار می شود. حمل مشعل با روشن شدن جام آتش در ورزشگاه “فتیسوف آرنا” در مراسم افتتاحیه بازی ها به پایان می رسد.
اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش فدراسیون روسیه در مراسم افتتاحیه شرکت خواهد کرد. او به همراه ایگور لویتین، دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه، اولگ کوژیمیاکو، استان پریموریه و استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه، به عنوان حامل مشعل در مرحله نهایی حمل مشعل شرکت خواهد کرد. ماتیسین در روز افتتاحیه از دهکده ورزشکاران بازدید کرده و با شرکت کنندگان در مسابقات گفتگو می کند. در بخشی از این مراسم، وزیر همچنین به برندگان مسابقه شنا جوایزی اهدا می کند.
حمل مشعل بازی ها ۲۴ ژوئن در پارک ملی “لنسکیه استولبی” در منطقه یاکوتیا روسیه آغاز شد. طبق سنت، یک شمن یاکوت آتش را روشن کرد. سپس مراسم رساندن مشعل به استان پریموریه آغاز شد، از ۳۰ ژوئن، مشعل بازی ها از روستاها و شهرهای استان پریموریه عبور می کند. ساکنان و مهمانان ولادی وستوک می توانند در ۲۸ ژوئیه از شرکت کنندگان در مراسم حمل مشعل استقبال کنند. برنامه ریزی شده که ۴۰ حامل مشعل در آن شرکت کنند. اینها افرادی شرکت کننده در توسعه ولادی وستوک ، ورزشکاران برجسته و شخصیت های مشهور هستند.
هفتمین بازی های ورزشی بین المللی “کودکان آسیا” از امروز ۲۸ ژوئیه تا ۸ اوت به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایتخت پریموریه برگزار می شود. این بازی ها با حمایت رئیس جمهور و دولت فدراسیون روسیه، کمیته المپیک روسیه، وزارت ورزش و وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه و همچنین شورای المپیک آسیا برگزار می شود. مسابقات تحت حمایت کمیته بین المللی المپیک و یونسکو برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.