وضعیت شهرداری یاسوج بحرانی و از نظر مالی در حال سقوط است

double-quot تهران - جارپرس - رئیس شورای شهر یاسوج گفت: وضعیت شهرداری یاسوج بحرانی و از نظر مالی در حال سقوط است.
کد خبر : 80223
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 دی 1400 - 23:39
وضعیت شهرداری یاسوج بحرانی و از نظر مالی در حال سقوط است

 

هدایت اکبری در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: شورای شهر یاسوج از ابتدای شروع مشکلاتی داشت که با یک تفاهم و برداری کارها شروع شد، در این میان از معاون عمرانی استاندار تقدیر و تشکر می کنم اما مشکلاتی نیز وجود دارد که به ورود استاندار نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت شهرداری یاسوج بحرانی و از نظر مالی در حال سقوط است، اظهارکرد: حق و سهم شهرداری توسط راه و شهرسازی پرداخت نمی شود، زمین‌ها رو قطعه بندی و فروش می کنند که پول آن نیز به خزانه می رود.

رئیس شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: بحث تفصیلی موضوع دیگری است که قرار بود از “مادوان” و “سرآبتاوه” به شهر ملحق شود اما این موضوع توسط فرد طراح مدنظر قرار داده نمی شود و می خواهند این موضوع انجام نگیرد و  متاسفانه راه و شهرسازی مانع اجرای این طرح است .

اکبری با اشاره به وضعیت آرمستان شهر یاسوج تصریح کرد: آرامستان شرف آباد زمین ها قطعه بندی و واگذار شده است، اکنون اگر اتفاقی بیفتد در بخش بحران جایی برای دفن اجساد نداریم، این آرامستان تقریبا در حال افتادن در مرکز شهر است، تقاضا داریم آرامستانی در خارج از شهر یاسوج مدنظر قرار گرفته شود یکی از معضلات اصلی شهر این موضوع است و در آینده با این معضل رو به رو خواهد شد، نیاز است منابع طبیعی برای واگذاری زمین شهرداری و شورای شهر را همراهی کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود خیلی از درآمدهای شهرداری با مشکل مواجهه شد و اکنون در پرداخت حقوق پرسنل دچار مشکلاتی هستیم.

رئیس شورای شهر یاسوج با اشاره به مطالبات شهرداری از ادارات عنوان کرد: هیچکس مدافع شهرداری نیست و هر اداره ای مطالبه ای دارد فوری حساب شهرداری را می بندند وقتی حساب شهرداری بسته می شود هیچکس ککش هم نمی گزد اما اگر هر اداره دیگری بود فوری همه دنبال باز کردن آن حساب هستند.

اکبری اظهارکرد: شرکت آب و فاضلاب به هیچ چیزی پایبند نیست و شهر را تیکه پاره کرده و مردم مقصر این نابسامانی آسفالت خیابانها را شهرداری می دانند.

وی با اشاره به خاموشی معابر شهر یاسوج اشاره تاکید کرد: شرکت برق می گوید برای روشنایی معابر عمومی شهر باید کنتور نصب کنند مگر می شود، شهر یاسوج چه فرقی با بقیه شهرها دارد که از یاسوج نصب کنتور در پارک ها می خواهند انتظار همکاری و مساعدت از اداره برق داریم.

رئیس شورای شهر یاسوج ادامه داد: شورای شهر در برخی از جلسات دیده نمی شود، تقاضا داریم در جلسه ای که نیاز است اعضای شورای شهر نیز حضور داشته باشند، در شورای برنامه ریزی و شورای فنی شهر باید اعضای شورا حضور داشته باشند.

اکبری تصریح کرد: امیدواریم از سر جمع اعتبارات استانی به شهر یاسوج به عنوان مرکز استان اختصاص داده شود و می طلبد که در این زمینه به شهرداری یاسوج توجه بیش از پیش شود.

به گزارش ایسنا، وی اظهارکرد: ۷ عضو شورای شهر  یاسوج دست به دست هم داده اند که برای مردم تلاش کنند چراکه مردم این شهر شایسته بهترین ها هستند. این شهر طبیعت و منابع خدادادی زیادی دارد و انچه که دارد خدادادی است اما هر جا انسان دخالت کرده اند مشکل ساز شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.