وزیر کشور آلمان از سامانه جدیدی برای شناسایی و برخورد با تهدیدات امنیتی خبر داد

double-quot
برلین – جارپرس – وزیر کشور آلمان اعلام کرد سامانه جدید ارزیابی تهدید برای ردگیری تروریست های بالقوه و افزایش همکاری بین مقامات و نهادهای مرتبط در آلمان به کار می رود.
کد خبر : 18778
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1395 - 11:54
وزیر کشور آلمان از سامانه جدیدی برای شناسایی و برخورد با تهدیدات امنیتی خبر داد

به گزارش خبرگزاری د پ آ آلمان ، ‘توماس دی ماتزیر’ در گفت وگو با هفته نامه ‘بیلد ام زونتاگ’ گفت که با ایجاد این سامانه جدید موسوم به ‘رادار’ که بطور مشترک توسط دانشگاه زوریخ و دفتر پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA) طراحی شده است، ارتباط بهتری بین پلیس و مقامات قضایی ایجاد خواهد شد.
به گفته وزیر کشور آلمان، این سامانه تهدید بالقوه تروریست ها را در سه سطح معمولی ، برجسته یا خطرناک طبقه بندی می کند و یک سنگ بنای مهم است. ایالت های آلمان تا پایان ماه ژوئن با این سامانه آشنا می شوند و سپس در ایالت هایی که با تهدیدات بالقوه بیشتری رو به رو هستند اجرا می شود.
از زمان حمله به بازار کریسمس در برلین، موضوع امنیت در آلمان در کانون توجه قرار گرفته است. سامانه رادار یکی از تدابیری است که مقام های آلمان برای بهبود امنیت در این کشور در نظر دارند. در همین زمینه مقامات آلمان قصد دارند تدابیر سخت تری علیه افراد دارای مدارک هویتی جعلی اعمال کنند.
‘انیس عامری’ مظنون اصلی حادثه حمله با کامیون به یک بازار کریسمس در برلین در ماه دسامبر پیش از آن حمله از چندین هویت مختلف استفاده کرده بود. پس از حمله ماه دسامبر که ۱۲ کشته بر جا گذاشت، نیروهای امنیتی آلمان با انتقادهای زیادی رو به رو شدند. عامری برای مدت بیش از یک سال به عنوان یک تهدید بالقوه برای مقام های امنیتی شناخته شده بود اما امکان استرداد او به تونس وجود نداشت زیرا تونس مدارک لازم برای اخراج او را ارسال نکرده بود.
در ارتباط با فقدان همکاری تونس، ‘کلمنس بینینگر’ معاون هیات نظارتی پارلمان آلمان در امور اطلاعاتی ، به شبکه ‘دویچلند فونک’ گفت که در سطح فدرال باید رهبری روشن تری برای برخورد با حملات تروریستی بالقوه وجود داشته باشد.
آلمان در سال ۲۰۱۶ هفت حمله تروریستی را با ابزارهای مختلف از مواد منفجره گرفته تا چاقو و تبر و کامیون شاهد بود که در آنها ۲۲ نفر کشته و حدود ۱۱۲ تن مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت چند مورد از این حملات را بر عهده گرفته است. تازه ترین مورد نیز حمله ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) بود که یک تونسی تبار با نام ‘انیس عامری’ با کامیون وارد بازارچه کریسمس در برلین شد و ۱۲ نفر را کشت و ۴۸ نفر را زخمی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.