0 نظر
181 بازدید

وزیر خارجه چین: جنگ بین چین و آمریکا برنده ای ندارد

double-quot
کوالالامپور – جارپرس – ‘وانگ یی’ وزیر امور خارجه چین که در استرالیا به سر می برد پس از تنش در مناسبات پکن – واشینگتن که پس از انتخاب ‘دونالد ترامپ’ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بالا گرفت، هشدار داد جنگ بین چین و آمریکا برنده ای نخواهد داشت.
کد خبر : 19151
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 5:29
وزیر خارجه چین: جنگ بین چین و آمریکا برنده ای ندارد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، روابط چین وآمریکا پس از انتخاب ترامپ و تماس تلفنی رئیس جمهوری تایوان با وی در ماه دسامبر و تهدید رئیس جمهوری آمریکا به اعمال تعرفه های بیشتر واردات از چین به سردی گرایید.
اما وانگ یی روز سه شنبه پس از دیدار با ‘جولی بیشاپ’ وزیر امور خارجه استرالیا گفت که چین به صلح متعهد است.
به نوشته روز چهارشنبه تارنمای شبکه خبر آسیا و شین هوا، وزیر خارجه چین گفت که حدود ۴۰ سال از رابطه چین و آمریکا می گذرد و بدون توقف همراه با پیشرفت و توسعه بوده است.
وی در کانبرا به خبرنگاران گفت که جنگی بین چین و آمریکا نمی تواند وجود داشته باشد، چون که هر دو طرف (موقعیت) را از دست خواهند داد و نمی توان شرایط را کنترل کرد.
‘وانگ یی’ پس از برگزاری چهارمین دور مذاکرات دیپلماتیک با استرالیا، گفت: این مهم است که ما به شدت به اقتصاد جهان باز متعهد باشیم. مهم هدایت جهانی شدن اقتصاد به سمت فراگیری بیشتر، سود و منافع به اشتراک گذاشته گسترده تر در مسیری پایدارتر است.
وی فاش کرد که ‘شی جین پینگ’ رئیس جمهور چین و ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا ‘یک گفت وگوی مهم’ پس از برنده شدن ترامپ در انتخابات داشته اند.
وزیر امور خارجه چین گفت که حجم تجارت دو جانبه چین و آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۰۰ میلیارد دلار ثبت شده است.
وزیران خارجه چین و استرالیا نیز در این نشست خبری بر تقویت بیشتر روابط دو جانبه تاکید کردند.
‘جولی بیشاپ’ وزیر امور خارجه استرالیا نیز از پکن خواست با پیوستن به توافق مبادلاتی پان پاسیفیک که ماه گذشته با واکنش منفی ترامپ مواجه شد، آن را مورد بررسی قرار دهند.
وی با اشاره به پیمان تجارت آزاد دو سوی اقیانوس آرام که ترامپ با خروج از آن، اجرای این توافقنامه را در ابهام قرار داد، گفت: من می خواهم چین را تشویق به در نظر گرفتن شرایط کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.