وزیرخارجه قطر: کشورهای عربی باید با ایران در ارتباط باشند/ بازگشت به توافق هسته ای به سود ماست

double-quot تهران - جارپرس - وزیر خارجه قطر ضمن حمایت از گفت وگوهای ایرانی و سعودی تاکید کرد که کشورهای عضور شورای همکاری خلیج(فارس) باید با ایران در تماس باشند.
کد خبر : 70753
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 15:15
وزیرخارجه قطر: کشورهای عربی باید با ایران در ارتباط باشند/ بازگشت به توافق هسته ای به سود ماست

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر تاکید کرد: شاهد تحرکات مثبتی بین ایران و عربستان هستیم و ما آن ها را به این امر تشویق می کنیم.

وی گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) باید به دور از هرگونه دخالتی با ایران ارتباط داشته باشند.

بن عبدالرحمن درخصوص توافق هسته ای نیز خاطرنشان کرد: بازگشت به توافق هسته ای به سود ما است و برای تحقق این امر حمایت های مطلوب را تقدیم خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی اخیرا اعلام کرده که کشورش در ۲۱ سپتامبر دور چهارم مذاکرات خود با ایران را برگزار کرده است اما این مذاکرات همچنان در مرحله مقدماتی است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز اخیرا گفته بود: گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. تاکنون چندین دور از این گفت‌وگوها در بغداد انجام شده است. این گفت‌وگوها به صورت منظم در حال انجام است که محور آن‌ها مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است.

وی همچنین با بیان اینکه دو کشور هیچ پیش شرطی را برای انجام این گفت‌وگوها انجام نداده‌اند، گفت:‌ ما تلاش داریم که در چارچوب یک رابطه مرضی‌الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.