وزارتخارجه ایران انفجارهای تروریستی در مصر را محکوم کرد

double-quot

تهران – جارپرس – سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورهان به انفجارهای تروریستی مصر واکنش نشان داد.

کد خبر : 20299
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 4:37
وزارتخارجه ایران انفجارهای تروریستی در مصر را محکوم کرد

به گزارش جارپرس، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان انفجارهای تروریستی در کلیساهای مصر و کشته و زخمی شدن دهها تن از مردمی که در حال نیایش و عبادت بودند را به شدت محکوم و با دولت و ملت مصر و بازماندگان این جنایت شرم آور و نفرت انگیز ابراز همدردی کرد.

قاسمی تاکید کرد: قاطعانه هرگونه تعرض به اماکن و اجتماعات دینی و مذهبی و هدف قرار دادن مردم عادی و بی دفاع را با هر بهانه و انگیزه‌ای محکوم و تاکید می‌کنیم اینگونه اقدامات جنایتکارانه در راستای فتنه جویی مذهبی و ایجاد هراس و اختلاف نزد پیروان ادیان بزرگ آسمانی برنامه ریزی و اجرا می شود و چنین توطئه هایی جز با هم اندیشی و هوشیاری دولت ها و ملت های منطقه خنثی و متوقف نخواهد شد.

ساعاتی قبل در پی وقوع انفجار تروریستی در اطراف کلیسای المرقسیه در منطقه الرمل در مرکز شهر اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر، ۸ نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و ۲۶ نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که صبح امروز یکشنبه نیز انفجاری در داخل کلیسای مار جرجیس واقع در شهر طنطا مرکز استان الغربیه مصر واقع ۹۳ کلیومتری شمال قاهره پایتخت این کشور به وقوع پیوست که در پی آن ۲۵ نفر کشته و بیش از ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.