واکنش ژاپن و کره جنوبی به آزمایش موشکی کره شمالی

double-quot
پکن – جارپرس – کره جنوبی و ژاپن روز دوشنبه و ساعاتی پس از انجام آزمایش‌های موشکی کره شمالی نسبت به آن واکنش نشان دادند و آن را به شدت محکوم کردند.

کد خبر : 19774
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 6:35
واکنش ژاپن و کره جنوبی به آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش جارپرس، کره شمالی بر اساس اعلام منابع نظامی کره جنوبی ساعت ۷:۳۶ دقیقه صبح امروز (به وقت محلی) چهار فروند موشک بالستیک از منطقه «دونگ چانگ ری» در شمال غرب پرتاب کرده که پس از یک هزار کیلومتر طی مسیر در نزدیکی آبهای منطقه اقتصادی تحت کنترل ژاپن فرود آمده است.
پس از انجام این آزمایش توسط کره شمالی، وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای نسبت به آن واکنش نشان داد و به این کشور نسبت به پیامدهای انجام آن هشدار داد.
کره جنوبی همچنین اعلام کرد که آزمایش های صورت گرفته نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.
در این بیانیه بر اساس گزارش یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی تاکید شده است: چنانچه کره شمالی بخواهد به چنین برنامه ها و آزمایش های موشکی و همچنین توسعه تسلیحات اتمی خود ادامه دهد، برای این کشور تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت.
کره جنوبی در بیانیه خود به شدت از این اقدام ابراز نارضایتی و آن را محکوم کرده و افزوده است که این کار تهدیدی برای کل شبه جزیره کره و جهان است.
بیانیه تاکید می ورزد که کره شمالی باید واقف باشد که چنین تحرکاتی روند منزوی شدن و خود فروپاشی این کشور را تسریع می کند.
این کشور می فزاید: کره شمالی برای این اقدامات و تهدیدهایش بهای غیرقابل تحملی را از طریق تحریم های سنگین پرداخت خواهد کرد.
در پی این پرتاب های موشکی، شورای امنیت ملی کره جنوبی به ریاست «هوانگ کیو آهین» نخست وزیر و کفیل ریاست جمهوری این کشور تشکیل جلسه فوق العاده داد.
وزارت دفاع کره جنوبی هم اعلام کرده است این موشک ها از نوع قاره پیما نیست که بتواند مناطق غربی آمریکا را هدف قرار دهد.
«یوشیهدا سوگا» سخنگوی دولت ژاپن هم این اقدام را محکوم کرده و گفته است که سه فروند از چهار فروند موشک شلیک شده در منطقه اقتصادی ژاپن در نقطه ای واقع در ۲۵۰ کیلومتری استان «آکیتا» فرود آمده است که بسیار جای نگرانی دارد.
همچنین امروز مقام های شورای امنیت ملی کره، وزیر خارجه و مقام ارشد هسته ای این کشور با همتایان ژاپنی و آمریکایی خود در باره این پرتاب ها و راه های مقابله با تهدیدهای کره شمالی تلفنی گفت وگو کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.