واکنش آمریکا به اظهارات اخیر رئیسی درباره هولوکاست

double-quot تهران - جارپرس - مشاور امنیت ملی آمریکا و نماینده این کشور در مبارزه با یهودی‌ستیزی به اظهاراتی که رییس‌جمهور ایران اخیرا در گفت‌وگویی با یک شبکه آمریکایی درباره هولوکاست مطرح کرد، واکنش نشان دادند.
کد خبر : 101909
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 شهریور 1401 - 11:16
واکنش آمریکا به اظهارات اخیر رئیسی درباره هولوکاست

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهارات سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران که در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره هولوکاست مطرح کرده بود، در صفحه توییترش اظهارات رییس‌جمهور ایران را تکان‌دهنده خواند.
علاوه بر این، دبورا لیپشتات، نماینده ویژه آمریکا در نظارت بر یهودی ستیزی و مبارزه با آن نیز در صفحه توییترش درخواست رییس‌جمهور ایران مبنی بر «تحقیق» برای تعیین کردن این که هولوکاست رخ داده است یا نه، را خطرناک عنوان کرد.
واکنش این مقامات آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که رییسی اخیرا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به این سوال که “آیا به هولوکاست باور دارد؟” عنوان کرد: ببینید مسئله تاریخی باید توسط محققان و تاریخ‌نگاران مورد بررسی قرار بگیرد. نشانه‌هایی وجود دارد که این اتفاق انجام گرفته است. اگر این طور است باید اجازه دهند درخصوص آن بررسی‌هایی انجام بگیرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.