هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال در یک نگاه؛ ساز پرسپولیسی ها برای قهرمانی کوک شد

double-quot
تهران – جارپرس -هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال با هشت دیدار پیگیری شد و نتایج به گونه ای رقم خورد که ساز پرسپولسی ها برای قهرمانی در این رقابت ها با شکست نفت تهران کوک شد.
کد خبر : 19775
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 6:37
هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال در یک نگاه؛ ساز پرسپولیسی ها برای قهرمانی کوک شد

به گزارش حارپرس؛ هفته بیست و سوم با برگزاری دیدار تیم های پدیده و گسترش فولاد در مشهد آغاز شد و تیم میزبان با نتیجه سه بر دو برابر رقیب به برتری رسید.
اما در مهم ترین دیدار روز نخست این هفته تیم تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز از سایپا پذیرایی کرد که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و با کسب این نتیجه بیش از همه کادر فنی، بازیکنان و هواداران تیم پرسپولیس را خوشحال کرد.
سرمربی تیم تراکتورسازی پس از کسب این نتیجه، گفت: دو امتیاز حساس خانگی را در این بازی از دست دادیم. هرچند نتیجه لازم و مورد دلخواه هواداران را کسب نکردیم، اما از حضور و حمایت پرشورها تشکر می کنم و شرمنده آنها هستم که پیروز میدان نشدیم.
امیر قلعه نویی ادامه داد: از نتیجه بازی ناراضی هستم اما از کیفیت بازی بازیکنان رضایت دارم و از آنها تشکر می کنم که فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند.
سرمربی تیم فوتبال سایپا که در نیمه فصل دوم رقابت های لیگ برتر با جذب بازیکنان با تجربه نتایج مطلوبی کسب و با این تیم از انتهای جدول قدری فاصله گرفته است، گفت: امتیاز گیری از این تیم پرهوادار در ورزشگاه خانگی بسیار باارزش است.
حسین فرکی افزود: هر دو تیم در این بازی نمایش زیبا و دلپذیری داشتند و هر کدام برای برد و کسب نتیجه وارد زمین شده بودند.
وی با بیان اینکه بازیکنان سایپا نقاط فنی و دستورات تاکتیکی را به خوبی در زمین بازی رعایت کردند، از بازی تک تک بازیکنانش ابراز رضایت کرد و گفت: هرچند به دلیل بازی تهاجمی و حملات گسترده حریف به ناچار بازی تدافعی را در پیش گرفتیم اما بازیکنان در این زمینه موفق عمل کردند.
در دیگر دیدار روز نخست، تیم های صبای قم و فولاد خوزستان با نتیجه تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند و در آخرین دیدار نیز صنعت نفت آبادان با یک گل برابر پیکان به برتری رسید.
اما در روز دوم هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، تمامی نگاه ها به سمت دیدار تیم های استقلال تهران و سیاه جامگان بود و در حالیکه این تیم می توانست فاصله خود را با تیم دوم به حداقل امتیاز برساند، شاگردان علیرضا منصوریان از پس حریف برنیامده و برابر این تیم تن به تساوی یک بر یک دادند.
در این دیدار تیم استقلال برخلاف انتظار هواداران و علاقه مندان به این تیم بازی کرد و نتوانست ششمین برتری خود در لیگ برتر را جشن بگیرد.
اکبر میثاقیان که پس از استعفای خداداد عزیزی هدایت سیاه جامگان را برعهد گرفته بود در ترکیب این تیم تغییراتی ایجاد کرده و با بازی خوانی مناسب و انگیزه بالای بازیکنان خود توانست در نخستین دیداری که هدایت این تیم را برعهده داشت، یک امتیاز از تیم استقلال در تهران کسب کند.
به واقع می توان مدعی شد علیرضا منصوریان در این دیدار اسیر تاکتیک های میثاقیان شده و درتله این مربی گرفتار شد.
بازیکنان استقلال پس از اینکه از حریف عقب افتادند، به بازی احساسی روی آوردند و پس ازآنکه گل تساوی را به ثمر رساندند، برای زدن گل برتری تلاش کردند اما هرچه به پایان این دیدار نزدیک تر می شدیم، آنان عصبی تر بازی کردند.
با این شرایط استقلال مقابل تیم نه چندان مطرح و پایین جدولی سیاه جامگان با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شده و منصوریان بهانه ای به جز اینکه داور باید ۹ دقیقه وقت اضافه می گرفت نه ۵ دقیقه نداشت و آنان تنها یک امتیاز از این بازی خانگی گرفته و با ۴۱ امتیاز در رده سوم باقی ماندند، تیم سیاه جامگان نیز با ۱۸ امتیاز در رده پانزدهم ماند.
به هرحال کسب یک امتیاز نه به سود تیم استقلال بود و نه به درد تیم سپاه جامگان خورد.
در آخرین دیدارهای این هفته ابتدا تیم سپاهان با نتیجه دو بر یک ذوب آهن را در شهرآورد اصفهان شکست داد، در حالی که شش بازیکن اصلی خود را به همراه نداشت و وضعیت این تیم درجدول کمی بهبود یافت.
رقابت های این هفته با دیدار تیم های نفت تهران و پرسپولیس به پایان رسید. در این دیدار که در ورزشگاه تختی برگزار شد، شاگردان برانکو با نتیجه دو بر صفر تیم نفت را شکست دادند.
البته تیم نفت تهران با اخراج دروازه بانش در دقیقه پنجم بازی ۸۵ دقیقه را ۱۰ نفره مقابل تیم صدر جدول بازی کرد.
برانکو ایوانکوویچ نیز ۵ بازیکن اصلی خود را در این دیدار در اختیار نداشت، ولی با این حال او توانست از بازیکنان جوان خود بهترین بازی را گرفته و برابر نفت به پیروزی برسد.
پرسپولیس با این برد ۵۳ امتیازی شد و در صدر باقی ماند، تیم تراکتورسازی نیز با ۴۵ امتیاز در رده دوم است و استقلال تهران نیز با ۴۱ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر ایستاده است.
نتایج کامل رقابت های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال از این قرار است:
پدیده مشهد ۳ – گسترش فولاد ۲
تراکتورسازی صفر- سایپا صفر
صبای قم صفر – فولاد خوزستان صفر
صنعت نفت آبادان یک – پیکان صفر
استقلال خوزستان یک – ماشین سازی تبریز صفر
استقلال تهران یک – سیاه جامگان یک
سپاهان ۲ – ذوب آهن یک
نفت تهران صفر – پرسپولیس یک
برنامه کامل رقابت های هفته بیست و چهارم به این شرح است:
چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه
سایپا – استقلال تهران
پنجشنبه،۱۹ اسفندماه
ماشین سازی تبریز- صنعت نفت آبادان
پرسپولیس- استقلال خوزستان
ذوب آهن – نفت تهران
جمعه،۲۰ اسفندماه
گسترش فولاد- صبای قم
سیاه جامگان- سپاهان اصفهان
پیکان – پدیده
فولاد – تراکتورسازی
برنامه هفته بیست و چهارم به گونه ای طراحی شده تا تیم های شرکت کننده درلیگ قهرمانان آسیا زودتر از سایر تیم ها بازی کرده و بتوانند با فاصله بیشتری خود را برای رقابت های لیگ قهرمانان آماده کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.