هزینه مشاوره ژنتیکی زوجین دارای مشکل مالی باید پرداخت شود

double-quot
ارومیه – جارپرس – معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، هزینه مشاوره و آزمایش ژنتیکی زوجینی که مشکل مالی دارند باید از طرف نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پرداخت شود.
کد خبر : 19138
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 بهمن 1395 - 11:44
هزینه مشاوره ژنتیکی زوجین دارای مشکل مالی باید پرداخت شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا،‌ انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه بهره برداری از صورت نمادین ۵۶ واحد مسکن مددجویی در ارومیه افزود: مشاوره پیش از ازدواج از عوامل مهم افزایش مهارت ها و ارتقای کیفیت زندگی و همچنین نقدپذیری زوجین است که در راستای تقویت بنیان خانواده و کاهش طلاق می توان بیش از پیش از آن بهره برد.
وی بابیان اینکه انجام آزمایش ها و مشاوره های ژنتیک در مدت اجرای برنامه ششم توسعه با هدف کاهش تولد نوزاد معلول، اجباری شد، اظهارداشت: طبق ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور، همه زوجین در آستانه ازدواج باید فرم ژنتیک را پر کرده و در صورت لزوم مشاوره ها و آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج را انجام دهند.
وی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط حدود ۸۰ نوزاد معلول و سالانه بیش از ۳۰ هزار نوزاد معلول در کشور متولد می شود که باید با برنامه ریزی مناسب جلوی این روند را بگیریم.
رئیس سازمان بهزیستی همچنین در خصوص آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی گفت: استقرار برنامه های درمانِ اجتماع محور در این استان مد نظر سازمان بهزیستی است و افزایش اورژانس های اجتماعی با هدف کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی از سه شهرستان به هشت شهرستان در سال ۹۶ در همین راستاست.
وی با اشاره به اینکه سه شهر ارومیه، خوی و مهاباد دارای اورژانس اجتماعی هستند، افزود: به زودی در شهرهای بوکان، سردشت، پیرانشهر، سلماس و میاندوآب نیز این مرکز راه اندازی می شود.
در ادامه همزمان با ایام مبارک دهه فجر با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی و جمعی از مسئولین به صورت نمادین از ۵۶ واحد مسکن مددجویی بهره برداری شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.