هدف انفجار کلیسا در مصر ترور پاپ اسکندریه بود

double-quot
تهران – جارپرس – یک منبع امنیتی استان اسکندریه مصر گفت که هدف از انفجار کلیسای مار مرقس در این شهر، ترور پاپ اسکندریه و اسقف الکرازه المرقسیه بود.
کد خبر : 20329
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 11:56
هدف انفجار کلیسا در مصر ترور پاپ اسکندریه بود

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این مسئول امنیتی شهر اسکندریه که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با اسپوتنیک عربی افزود: پاپ تئودوروس برای کشته‌های انفجار کلیسای طنطا نماز مخصوص می‌خواند که همه صدای انفجار را شنیدند.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی توانستند مانع یک تروریست شوند که کمربند انفجاری داشت و از همین رو مجبور شد خود را در میان آنان منفجر کند.

این منبع تصریح کرد: اگر هوشیاری نیروهای امنیتی نبود، این تروریست وارد کلیسا می‌شد و خود را در میان نمازگزاران منفجر می‌کرد که پاپ جزو آنان بود اما عنایت الهی همه را نجات داد. همچنین نیروهای امنیتی دومین بمب را اطراف کلیسای کلیسای مار مرقس کشف و خنثی کردند.

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی مصر روز یکشنبه از انفجار بمبی در داخل کلیسایی در شهر طنطا خبر دادند که ده‌ها کشته و زخمی نیز برجای گذاشت. این در حالی است که تلویزیون این کشور از انفجار دیگری در اطراف کلیسای مار مرقس اسکندریه خبر داد. این دو انفجار باعث شد تدابیر امنیتی در فرودگاه قاهره در نظر گرفته شود. داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.