نگرانی شدید از افزایش بیماری‌های غیرواگیر در پساکرونا

double-quot تهران - جارپرس - معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به کاهش فعالیت‌های بدنی، به تعویق انداختن درمان و ... نباید در دوران کرونا از بیماری‌های غیرواگیر غفلت کنیم.
کد خبر : 75066
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 22:42
نگرانی شدید از افزایش بیماری‌های غیرواگیر در پساکرونا

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمدرضا صائینی بعد از ظهر امروز (۳ آذرماه) در نشست خبری که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، در رابطه با نقش رسانه‌ها در دوران کرونایی، اظهار کرد: رسانه‌ها، همکاران دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان بوده و در افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا و مقابله با آن نقش مهمی را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه نفوذ خوبی در جمعیت استان زنجان داریم، به طوری که به ۶۵۰ واحد در مناطق شهری و روستایی خدمت ارائه می‌کنیم، افزود: گام‌های خوبی در زمینه ارائه خدمات پزشک خانواده روستایی برداشته شده و صد درصد جمعیت تحت پوشش کامل خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

این مسئول از رایگان بودن خدمات بهداشتی در روستاها خبر داد و تصریح کرد: اکنون مرکزی خالی از پزشک نداریم و همه شهرهای استان زنجان تحت پوشش پرونده الکترونیکی هستند و بسته خدمتی برای همه گروه‌های سنی ارائه می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه خدمات دهان و دندان به خدمات درمانی افزوده شده و به ازای هر ۱۵ هزار نفر در مناطق روستایی یک دندان‌پزشک داریم که بدون سقف خدمت ارائه می‌کنند، گفت: برنامه فوق‌العاده‌ای در حوزه جمعیت وجود دارد که با توجه به اینکه در سنوات گذشته با افت جمعیت مواجه بودیم باید دستگاه‌های مختلف به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

صائینی با بیان اینکه اکنون ۳۰ مرکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید – ۱۹ در استان زنجان فعال است، اظهار کرد: روزانه حدود ۳۰۰۰ نمونه پی‌.سی‌.آر در استان زنجان انجام و به ازای هر بیمار کرونایی نیز ۱۰ نفر از نزدیکان وی رهگیری شدند و مراقبان سلامت هر روز پیگیر اوضاع بیماران کرونایی بودند.

وی با اشاره به اینکه زنجان مرکز تامین و توزیع واکسن شمال‌غرب کشور بوده و روزهای پرکاری را برای توزیع عادلانه واکسن به دانشگاه‌های زیرمجموعه خود سپری کرده است، افزود: پوشش واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۸۹ درصد، نوبت دوم ۸۲.۷۳ درصد و واکسیناسیون کامل ۷۲.۵ درصد بوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه نباید از بیماری‌های غیرواگیر مانند قلبی – عروقی، سرطان و … غفلت کنیم، تصریح کرد: همچنان اولین علت مرگ افراد، بیماری قلبی – عروقی، حوادث و سرطان‌ها بوده که بیماری کرونا نیز به آن افزوده شده است. گفتنی است با توجه به کاهش فعالیت‌های بدنی، به تعویق انداختن درمان و … نگرانی شدیدی در خصوص بیماری‌های غیرواگیر وجود دارد، زیرا آینده و حوزه بهداشت و درمان را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزا در ماه‌جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها امکان افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوانزا در استان وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.