نشست پنج روزه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد

double-quot
وین – جارپرس – نشست پنج روزه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی (۱۳ ایران) در مقر آژانس در وین آغاز شد و بررسی گزارش اخیر مدیر کل درباره روند اجرای برجام یکی از محورهای کاری این نشست است.
کد خبر : 19796
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 11:37
نشست پنج روزه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد

به گزارش جارپرس از پایگاه اطلاع رسانی آژانس بین المللی انرژی اتمی، جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که با سخنرانی یوکیا آمانو مدیر کل آژانس آغاز شد ، تا روز ۱۰ مارس (جمعه ۲۰ اسفند) ادامه دارد. متن سخنان آمانو تا دقایقی دیگر در پایگاه اطلاع رسانی آژانس منتشر می شود.
آمانو همچنین قرار است ساعت ۱۴:۳۰ به وقت وین (۱۷ ایران) در یک کنفرانس خبری شرکت کند.
بررسی اسناد مختلف آژانس ازجمله سند «مرور ایمنی هسته ای ۲۰۱۷»، «مرورفناوری هسته ای ۲۰۱۷»، راستی آزمایی و نظارت هسته ای آژانس درجمهوری اسلامی ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ، اجرای توافق های پادمانی در جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) و تاسیس بانک اورانیوم کم غنی شده آژانس ، از جمله محورهای مورد بررسی در این نشست پنج روزه هستند.
درگزارش تازه آژانس درباره ایران اعلام شد که میزان ذخایر اورانیوم با غنای ۳٫۶۷ درصد ایران برابر با ۱۰۱٫۷ کیلوگرم و پایین تر از سطح مجاز اعلام شده در برجام است. نشست شورای حکام آژانس بطور محرمانه و بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود که بطور معمول حدود یک هفته پیش از نشست شورای حکام منتشر شد و در اختیار نمایندگان ۳۵ کشور عضو شورای حکام قرار گرفت، اعلام کرد میزان ذخایر اورانیوم با غنای ۳٫۶۷ درصد ایران برابر با ۱۰۱٫۷ کیلوگرم و پایین تر از سطح مجاز اعلام شده در برجام است.
آمانو پنجشنبه گذشته و در آستانه نشست شورای حکام در واشنگتن با ‘رکس تیلرسون’ وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و بنا به گزارش رسانه های آمریکایی با او درباره برجام گفت و گو کرد هر چند جزییاتی از این گفت و گوها منتشر نشده است. این در حالی است که بنا به گزارش بسیاری از رسانه ها از جمله شبکه خبری سی ان ان ، دولت دونالد ترامپ بر خلاف لفاظی های اولیه ترامپ علیه برجام دیگر سخنی علیه برجام بر زبان نمی آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.