0 نظر
173 بازدید

نخستین تانک پیشرفته بومی کشور رونمایی شد

double-quot
تهران – جارپرس – «کرار»، نخستین تانک پیشرفته بومی کشور که در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،رونمایی و به طور همزمان خط تولید انبوه آن در صنایع زرهی بنی‌ هاشم دورود افتتاح شد.
کد خبر : 19917
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395 - 7:35
نخستین تانک پیشرفته بومی کشور رونمایی شد

به گزارش جارپرس از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در مراسم رونمایی از تانک کرار افزود: روزآمد‌سازی تجهیزات زرهی یکی از اصلی ‌ترین راهبردهای وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی به شمار می رود.
وی گفت: تانک پیشرفته بومی کرار که امروز شاهد رونمایی آن هستیم با قابلیت و توانمندی‌های فراوانی که به خود اختصاص داده است می تواند نقش مهمی در اجرای این راهبرد ایفا کند و به جرات می توان گفت این تانک ، نماد برجسته‌ ای از هوش بالا، خلاقیت مثال زدنی، توانمندی فوق العاده صنعتگران وزارت دفاع و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی و بی اثر سازی تحریم هاست.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تانک کرار با توجه به ویژگی‌های خاصی که برای آن پیش‌بینی شده است در زمره پیشرفته ‌ترین تانک‌های دنیا به شمار می‌ رود و قادر است نیازمندی‌های نیروهای مسلح را در این حوزه به نحو مطلوبی تامین کند.
سردار دهقان اضافه کرد: تانک پیشرفته کرار با اتکا به تجربیات ارزشمند دفاع مقدس و در مدت سه سال توسط متخصصان زبده و اقتدار‌آفرین سازمان صنایع دفاع در دفتر طراحی صنایع زرهی بنی هاشم دورود طراحی و ساخته‌ شده است.
وی افزود: این تانک در سه حوزه اصلی قدرت و دقت آتش، تحرک؛ حفاظت و ماندگاری در صحنه نبرد؛ قابل رقابت با پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا است.
وی مجهز بودن به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله یاب لیرزی، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز را از جمله ویژگی‌ های تانک کرار بیان کرد و افزود: تانک کرار قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق آن وامکان شلیک توسط توپچی و فرمانده از دو سایت موازی را دارد.
وزیر دفاع در تشریح دیگر ویژگی های تانک کرار اظهار کرد: این تانک دارای سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف است و در حوزه تحرک، تانک کرار دارای توانمندی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت در زیر آب را دارد و مجهز به سامانه ناوبری ونمایش آن برای راننده تانک است.
وی خاطرنشان کرد: این تانک در حوزه بقاء و ماندگاری به حفاظت زرهی مقاوم در برابر انواع سلاح‌ های ضد زره مجهز شده است و با استتار در برابر انواع سلاح های ضد زره، محافظت می شود.
وی استتار چند طیفی، مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و توانمندی در مقابله با جنگ های الکترونیکی را از دیگر ویژگی‌های تانک کرار برشمرد.
سردار دهقان تصریح کرد: تمام زیر سامانه های تانک کرار به صورت کاملا بومی و با تکیه بر دانش و توان متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است که قابلیت نصب و به کارگیری در سایر ادوات زرهی را دارد.
وزیر دفاع تصریح کرد: اگر بخواهیم تانک کرار را در یک عبارت توصیف کنیم باید بگوییم «تانک کرار، نماد اقتدار» است .
سردار دهقان با تبریک این دستاورد بسیار مهم و ارزشمند به محضر مقام معظم فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح و ملت رشید ایران از مدیران، متخصصان و صنعتگران سازمان صنایع دفاع به ویژه صنایع زرهی بنی هاشم دورود وابسته به وزارت دفاع قدردانی کرد و آن را عیدی وزارت دفاع به ظفرمندان نیروی زمینی توصیف کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.