نجات کوهنورد خارجی گرفتار کولاک در دماوند

double-quot
ساری – جارپرس – مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت که یک کوهنورد از کشور جمهوری چک که هنگام صعود زمستانی به قله دماوند دچار سانحه شده بود با تلاش نجاتگران تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت نجات یافت.
کد خبر : 19357
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 7:08
نجات کوهنورد خارجی گرفتار کولاک در دماوند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مجید اکبری شامگاه سه شنبه افزود: این کوهنورد عضو یک گروه سه نفره از کوهنوردان چک متشکل از یک زن و ۲ مرد بود که با وجود کولاک شدید برف و بوران بر ادامه برنامه اش برای صعود به قله دماوند اصرار داشت .
وی توضیح داد: این تیم سه نفره تا پناهگاه سوم صعود کردند و بعد از آن بقیه اعضا از ادامه مسیر منصرف شدند ولی کوهنورد حادثه دیده برخلاف میل دیگر اعضای گروه در شرایط بد هوایی، تصمیم به صعود گرفت و تا ارتفاع ۴۲۰۰ متری قله دماوند پیشروی و در نهایت به علت کاهش دید ناشی از برف و بوران مسیر رفت و برگشت را گم کرد.
او ادامه داد : این حادثه روز گذشته برای اعضای این گروه رخ داد و پس از اطلاع یکی از اعضای گروه به پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر ، گروه امداد هلال احمر از بامداد امروز سه شنبه بلافاصله برای انجام کمک رسانی به منطقه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با توجه به شرایط نامناسب جوی امکان اعزام بالگرد به منطقه وجود نداشت و به علت بسته بودن جاده فرعی شهر ‘ رینه ‘ که زیر بیش از ۵۰ سانتیمتر برف قرار داشت ، با هماهنگی راهداری یک دستگاه گریدر به خودرو آمبولانس جهت باز نمودن جاده اضافه شد.
اکبری گفت : تیم امداد کوهستان پس از رسیدن به ۲ کوهنورد چک که در حال برگشت از پناهگاه ‘ گوسفندسرا ‘ بودند ، مسیر را بر اساس نقشه ارسال شده توسط کوهنورد مفقود شده ادامه دادند و موفق شدند وی را پیدا کنند.
وی افزود : کوهنورد مفقود شده که بر اثر شدت کولاک و بوران و سرما دچار تخلیه انرژی شده بود ، با انجام اقدامات لازم توسط تیم تیم امداد کوهستان به پائین قله بازگردانده شد و در نهایت کوهنوردان چک به فدراسیون کوهنوردی مستقر در پلور تحویل شدند.
در ماه های گذشته نیز حوادث مشابهی برای کوهنوردان داخلی و خارجی در مسیر صعود و بازگشت از قله دماوند رخ داده بود.
یکی از این سوانح برای تیم کوهنوردی مالزی و لهستانی در ماه گذشته در راه صعود به قله دماوند رخ داده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.