نتایج یک نظرسنجی: بیشتر آمریکایی‌ها بایدن را «بی‌کفایت» و «حواس‌پرت» می‌دانند

double-quot تهران - جارپرس - بر اساس یک نظرسنجی جدید بیشتر آمریکایی‌ها از نحوه مدیریت جو بایدن به‌شدت خسته شده‌اند و چندان هم اعتقاد ندارند که اوضاع به‌زودی بهتر خواهد شد. نتایج این نظرسنجی می‌تواند در انتخابات میان‌دوره‌ای آتی برای دموکرات‌ها فاجعه‌بار باشد.
کد خبر : 91694
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 خرداد 1401 - 15:38
نتایج یک نظرسنجی: بیشتر آمریکایی‌ها بایدن را «بی‌کفایت» و «حواس‌پرت» می‌دانند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به گزارش نیویورک‌پست، طبق نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس نیوز (CBS News/YouGov) از هر ۱۰ رای‌دهنده تقریبا هشت نفر (۷۷ درصد) گفته‌اند که اوضاع در آمریکا «تا حدودی» یا «بسیار بد» پیش می‌رود؛ ۶۹ درصد فکر می‌کنند که وضعیت اقتصادی «نسبتا بد» یا «بسیار بد» است و ۵۶ درصد با نحوه مدیریت جو بایدن مخالف‌اند. به این ترتیب، تنها ۴۴ درصد از نحوه عملکرد بایدن در مقام ریاست‌جمهوری راضی‌اند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به سوالی درباره چشم‌انداز موردانتظارشان در ماه‌های آینده هم پاسخ دادند. بر اساس جواب‌ها، مشخص شد که ۶۸ درصد به وضعیت اقتصادی بدبین‌اند، ۷۷ درصد در مورد افزایش قیمت کالاها و خدمات نگاهی بدبینانه دارند، ۶۷ درصد نگران بازار سهام‌اند و ۵۷ درصد برای برنامه‌هایشان در دوران بازنشستگی ابراز نگرانی کردند؛ در همین حال، فقط ۵۳ درصد در پاسخ به نحوه مقابله با ویروس کرونا اعلام خوش‌بینی کردند.

در بخشی از این نظرسنجی، از آمریکایی‌ها درباره مواجهه با نرخ تورم که به بالاترین حد در ۴۰ سال اخیر رسیده و قیمت گاز که تا پنج دلار در هر گالن بالا رفته است، سوال شد. سپس از شرکت‌کنندگان خواسته شد بایدن را با یک کلمه توصیف کنند؛ در پاسخ، ۵۷ درصد او را «حواس‌پرت» نام دادند، ۵۱ درصد از واژه «بی‌کفایت» استفاده کردند و ۴۷ درصد گفتند که او «تفرقه‌انداز» است. در این میان، تنها ۴۵ درصد او را «لایق» و ۴۰ درصد «متمرکز» دانستند.

به نوشته ایندیپندنت، این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۵ درصد افراد معتقدند جو بایدن در واکنش به «مسائل و رویدادهای مهم» آهسته و کند عمل می‌کند.

وقتی از آمریکایی‌های شرکت‌کننده خواسته شد که احساساتشان را در مورد وضعیت کشور خود توصیف کنند، ۶۳ درصد گفتند که وضعیت «ناراحت» یا «نگران‌کننده» است، ۶۱ درصد واژه «ناامیدکننده» را انتخاب کردند و تنها ۱۱ درصد وضعیت را «آرام» دانستند؛ هشت درصد هم کلمه «امن» و هفت درصد واژه «الهام‌بخش» را استفاده کردند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در روز جمعه، ۳۰ اردیبهشت، در گزارشی نوشت که در ماه مه، تنها ۳۹ درصد بزرگسالان آمریکایی از عملکرد بایدن در مقام ریاست‌جمهوری راضی بوده‌اند.

نتایج این نظرسنجی که با همکاری خبرگزاری آسوشیتدپرس و دانشگاه شیکاگو انجام شد، نشان داد که از هر ۱۰ آمریکایی، فقط دو نفر معتقد است که ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد یا وضعیت اقتصادی آمریکا مناسب است. نکته قابل ملاحظه در این نظرسنجی اینجا است که نارضایتی از عملکرد بایدن در نظر پاسخ‌دهندگانی که خود را دموکرات معرفی کردند، از جمهوری‌خواهان بیشتر بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.