0 نظر
157 بازدید

نایب رئیس فیفا: کسب میزبانی جام جهانی آمریکا با محدودیت های مسافرتی به خطر می افتد

double-quot
تهران – جارپرس – «الکساندر سفرین» نایب رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) گفت که ممنوعیت های مسافرتی مانعی بر سر راه میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکا خواهد بود.
کد خبر : 19689
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 اسفند 1395 - 11:20
نایب رئیس فیفا: کسب میزبانی جام جهانی آمریکا با محدودیت های مسافرتی به خطر می افتد

به گزارش منابع اینترنتی، فوتبال یک ورزش جهانی است، اما سیاست آمریکا ممکن است به قیمت از دست دادن شانس کسب میزبانی بزرگترین رویداد فوتبال جهان تمام شود.
«سفرین» در گفت و گو با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» خاطر نشان کرد که ممنوعیت های مسافرتی به آمریکا در فرایند بررسی اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ مدنظر قرار می گیرد.
آمریکا که در رقابت با قطر برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ ناکام مانده بود، خود را به عنوان مدعی قدرتمندی برای کسب میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۲۶ مطرح کرد. آمریکا زیرساخت های لازم برای میزبانی را دارد. از طرف دیگر اقدام «سونیل گولاتی» رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا که به انتخاب «جیانی اینفانتینو» به ریاست فیفا کمک کرد که این امر می تواند در کسب میزبانی آمریکا موثر باشد.
اما به گفته سفرین، ممنوعیت های مسافرتی، میزبانی آمریکا را مورد تردید قرار داده است.
سفرین گفت: مطمئن هستم که این اقدام به کسب میزبانی جام جهانی کمک نمی کند. اگر بازیکنان نتوانند به علت تصمیم های سیاسی به آمریکا بیایند، امکان برگزاری جام جهانی در این کشور نیست. این امر در مورد آمریکا و سایر کشورهایی که مایل به میزبانی جام جهانی هستند صدق می کند.
رئیس یوفا گفت: این امر در مورد هواداران و خبرنگاران هم صدق می کند. این جام جهانی است. آنها از هر ملیتی که باشند، باید بتوانند در این رویداد شرکت کنند. اما بگذارید امیدوار باشیم این اتفاق رخ نمی دهد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی ورود شهروندان هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن را به این کشور ممنوع کرد.
در حالی که ممنوعیت مسافرتی از طرف دادگاه آمریکا متوقف شده است، اما دولت آمریکا اعلام کرده بدنبال صدور یک فرمان جدید است. همچنین گزارش هایی در مورد مسافرانی که مورد تبعیض واقع شده یا به علت مذهب خود از ورود به آمریکا محروم شده اند، منتشر شده است.
براساس این گزارش ها، مسافران مسلمان با افزایش اقدامات امنیتی هنگام ورود به آ‌مریکا روبرو هستند. نخست وزیر سابق نروژ نیز به علت سفری که به ایران داشته در فرودگاه آمریکا مورد سئوال قرار گرفت.
فدراسیون فوتبال آمریکا در مورد سخنان سفرین اظهار نظر نکرده است.
از طرف دیگر ترامپ در سال ۲۰۲۰ می تواند بار دیگری به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود. پیشنهاد میزبانی جام ۲۰۲۶ نیز در سال ۲۰۱۸ مطرح می شود و فیفا کشور میزبان را در سال ۲۰۲۰ انتخاب می کند.
با توجه به وعده دولت ترامپ در ایجاد ممنوعیت های مسافرتی، فدراسیون آمریکا فرصتی برای رفع نگرانی رای دهندگان فیفا در مورد نحوه برخورد با خبرنگاران، بازیکنان و مسافران جام جهانی ندارد.
جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه و جام ۲۰۲۲ در قطر برگزار می شود. جام جهانی ۲۰۲۶ قرار است برای نخستین بار با حضور ۴۸ تیم برگزار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.