نامزد جنجالی دونالد ترامپ برای دیوان عالی آمریکا تایید شد

double-quot
نیویورک – جارپرس – ‘نیل گورساچ’ نامزد پیشنهادی وجنجال برانگیز دونالد ترامپ برای تصدی یکی از ۹ کرسی خالی دیوان عالی از سوی سنای آمریکا سرانجام تایید شد.

کد خبر : 20232
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1396 - 6:40
نامزد جنجالی دونالد ترامپ برای دیوان عالی آمریکا تایید شد

به گزارش جارپرس ، سنای آمریکا با ۵۴رای موافق در برابر ۴۵ رای مخالف، نیل گورساچ را برای این مقام مورد تایید قرار داد.
بنابراین گزارش در این راه سه نامزد دمکرات، سناتور ‘جو مانچین’، ‘هیدی هیتکام’ و ‘جو دانلی’ برخلاف انتظار دیگر هم حزبی های خود به جمهوریخواهان برای تایید گورساچ ملحق شدند.
س ان ان گزارش داد، نیل گورساچ درحالی از سوی سنا سرانجام مورد تایید قرار گرفت که طی روزهای گذشته دمکرات ها به رهبری ‘چاک شومر’ تهدید به ‘اطاله بررسی’ (فیلی باستر) برای دادن رای به نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ کرده بودند.
بنابراین گزارش دیوان عالی آمریکا که متشکل از ۹ قاضی ارشد است از فوریه ۲۰۱۶میلادی و در پی فوت ‘آنتونین اسکالیا’ (Antonin Scalia) با هشت قاضی اداره می شد.
جمهوریخواهان پیشتر با ‘مریک گارلند’ (Merrick Garland) ، گزینه پیشنهادی باراک اوباما برای تصدی این سمت مخالفت کرده بودند.
سی ان ان گزارش داد: دمکرات ها به کرات به نزدیکی و ارتباط گورساچ با ترامپ تاکید ورزیده و هشدار داده بودند که وی نمی تواند بطور مستقل عمل کند.
سی ان ان افزود: سنای آمریکا پیش از تایید نیل گورساچ دست به تغییرات آیین نامه ای زده بود.
سناتورهای جمهوریخواه آمریکا به منظور مقابله با توسل رقبای دموکرات خود به «فیلیباستر» برای جلوگیری از تایید صلاحیت نیل گورساچ روز پنجشنبه شیوه ای را که در قانون اساسی آمریکا به «گزینه هسته ای» موسوم شده در صحن سنای این کشور به رای گذاشته و با اکثریت آرا تصویب کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.