ناآگاهی زنان از حقوق خود

double-quot
تهران – جارپرس – «ناآگاهی زنان از حقوق خود»، «تندروها برای اقتصاد ایران خطرناک هستند»، «روحانی پروژه نرمالیزاسیون را پیش بُرد»، «هاشمی معدل تحولات۲۰۰ ساله تاریخ ایران است» و «شیب قاچاق نزولی شده است»‌ از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره شنبه ۱۶ بهمن است.
کد خبر : 19040
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1395 - 5:39
ناآگاهی زنان از حقوق خود

** ناآگاهی زنان از حقوق خود
پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس در گفت وگو با آرمان می گوید: آگاهی زنان از حقوقشان به آموزش‌ها و این موضوع که زنان ما چقدر در معرض آشنا شدن با این حقوق باشند، بستگی دارد. این آموزش‌ها جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد؛ چه آن آموزشی که از راه رسانه‌ها مثل تلویزیون، روزنامه‌ها و وسایل ارتباط جمعی جدید به یادگیری ما شکل می‌دهند و چه آموزش در خانواده‌ها. بنابراین ما نسبت به بسیاری از حقوق خود آگاهی نداریم و همین مساله موجب آسیب دیدن ما می‌شود. در حوزه زنان نیز همین مشکلات وجود دارد؛ زمانی که وارد حوزه زنان می‌شویم، در مورد این حقوق مباحث زیادی وجود دارد و حقوق متفاوتی مطرح می‌شود، اما در مورد همان حقوقی که داریم و چندان رضایت بخش هم نیست، آگاهی درستی نداریم که در صورت نیاز استفاده کنیم. به نظر من، ما نیازمند دو اقدام در این زمینه هستیم؛ یکی اینکه نهاد‌ها برای تقویت آگاهی مردم تلاش کنند، دیگر اینکه باید حس یاد گرفتن و آگاه شدن در بین افراد وجود داشته باشد و نیازی در مورد آن در خود حس کنیم.

** تندروها برای اقتصاد ایران خطرناک هستند
مهدی پازوکی اقتصاددان در گفت وگو با آرمان گفت: تندروها در ایران بسیار خطرناک هستند. جالب اینکه اکنون طرفداران ترامپ در آمریکا، تندروهای رژیم صهیونیستی و برخی که منافع ملی ایران برایشان ارزشی ندارد، یک هدف مشترک دارند و آن هم خارج شدن ایران از چرخه توسعه است. اگر مشکلی در اقتصاد ایران وجود داشته یا به وجود بیاید، صرفا به‌واسطه به قدرت رسیدن تندروها بوده و هست.بابک زنجانی توسط تندورها مدیریت می‌شد.

** روحانی پروژه نرمالیزاسیون را پیش بُرد
داود سلیمانی فعال سیاسی اصلاح ‌طلب در گفت وگو با آرمان بیان داشت: آقای روحانی در مدت حضور خود در پست ریاست جمهوری توانسته تا حدود زیادی به رغم فشارها و برخی کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های محافل تندرو وضعیت کشور را در عرصه‌های متنوع داخلی و خارجی به حالت ثبات و نرمالی درآورد. رئیس‌جمهور به رغم اینکه در مساله سیاست داخلی به‌دلایل گوناگونی نتوانسته آن‌چنان‌که انتظار می‌رفت موفق باشد، اما توانسته فرایند نرمالیزاسیون را تا حد قابل قبولی پیش ببرد و در صحنه بین‌المللی نیز به‌خوبی پروژه برجام را مدیریت کرده که به کاهش فشارها منجر شد. علاوه بر اینکه در حوزه اقتصادی و کاهش تورم گام‌های خوبی برداشته شده است. به ‌نظر می‌رسد اگر دولت روحانی یک فرصت چهار ساله دیگری داشته باشد می‌تواند گام‌های مکمل را بردارد.

** هاشمی معدل تحولات۲۰۰ ساله تاریخ ایران است
فیاض زاهد استاد تاریخ و تحلیلگر مسایل سیاسی در گفت وگو با آرمان گفت: بدون شک آیت‌ا…هاشمی خود را در شرایط کنونی بازتابی از شرایط امیر کبیر در دوران قاجار می‌دید و به همین دلیل با امیرکبیر احساس قرابت و نزدیک می‌کرد. در نتیجه باید عنوان کرد آیت‌ا…هاشمی معدل تحولات۲۰۰ ساله تاریخ ایران است. بدون شک آیت‌ا…هاشمی یک شخصیت «نادر» و «خاص» در تاریخ معاصر ایران است و به همین دلیل با درگذشت وی ما با یک خلأ جبران‌ناپذیر مواجه شده‌ایم.

** شیب قاچاق نزولی شده است
مجیدرضا حریری نایب‌ رییس اتاق ایران و چین در گفت‌ و‌گو با آرمان می‌گوید: طی دو سال گذشته حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش قاچاق کالا و به همین نسبت، کاهش در واردات قانونی کالا هم وجود داشته است که در نهایت این کاهش را نمی‌توان به حساب سیاست‌های مبارزه با آن گذاشت. یکی از دلایل کاهش قاچاق کالا رکود موجود در کشور است، کمبود تقاضایی که از سوی مصرف کننده وجود دارد باعث رکود در تمام شئون کشور از جمله رکود در فروش کالای قاچاق هم شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.