مهلت ثبت نام اتباع خارجی غیرمجاز خراسان رضوی تا فردا پنجشنبه تمدید شد

double-quot تهران- جارپرس-مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: طرح شناسایی و ثبت نام اتباع غیرمجاز خارجی استان تا فردا پنجشنبه نهم تیرماه تمدید شد.
کد خبر : 94881
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 11:06
مهلت ثبت نام اتباع خارجی غیرمجاز خراسان رضوی تا فردا پنجشنبه تمدید شد

به گزارش جارپرس از ایرناسید علی قاسمی افزود: با توجه به تمدید اجرای طرح شناسایی اتباع غیرمجاز به خصوص افراد تازه وارد به ایران، اتباع خارجی یاد شده باید تا فردا پنجشنبه نهم تیرماه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان مراجعه کرده و نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این تاریخ تمدید نخواهد شد و اتباع خارجی یاد شده اگر به هر دلیل در طرح مذکور شرکت نداشته باشند به عنوان تبعه غیرقانونی محسوب شده و برابر قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح شناسایی اتباع غیرمجاز موقعیت بسیار مغتنمی است چرا که تا ۶ ماه هیچ نیروی پلیسی نمی‌تواند از حضور اتباع افغانستانی ثبت‌نام شده در ایران جلوگیری کند.

قاسمی افزود: در حال حاضر ثبت نام برای طرح شناسایی اتباع خارجی در همه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان و ۲۴ دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در مشهد انجام می شود.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که در پی موج اخیر ورود مهاجران افغان به کشور ضرورت دارد همه مهاجران افغان مقیم ایران شناسایی شوند چرا که برخی با روادید وارد شدند اما ممکن است روادید آنها باطل و منقضی شده باشد و آنها همچنان در ایران باشند. از طرفی برخی در کشور به شکل مجاز مشغول به کار شدند اما محل خود را تغییر داده اند و از منظر عدم تعادل جمعیتی باید این اقشار دوباره سرشماری شوند.

اجرای طرح شناسایی اتباع خارجی پیش از این نیز تمدید شده بود.

تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان ۶.۹ میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود که ۹۵ درصد این گروه از اتباع خارجی در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد سکونت داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.