مقام‌های ارشد پنتاگون پشت خط همتایان چینی!

double-quot تهران - جارپرس - به گزارش پولیتیکو، مقامات ارشد نظامی چین از پاسخ دادن به تماس‌های همتایان خود در پنتاگون خودداری می کنند. به گفته «سه نفر با اطلاع از تلاش‌ها»، ظاهراً پکن در روزهای اخیر چندین تماس از سوی لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را رد کرده است.
کد خبر : 98096
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 - 18:23
مقام‌های ارشد پنتاگون پشت خط همتایان چینی!

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، آخرین تماس تایید شده ژنرال مایک میلی با ژنرال لی زوئوچنگ، رئیس ستاد مشترک چین، در ۷ ژوئیه انجام شد، در حالی که آستین شخصاً با ژنرال وی فنگه، وزیر دفاع چین در ماه ژوئن ملاقات کرد.

روز جمعه، پکن تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک خود را با واشنگتن در تعدادی از حوزه‌های نظامی و غیرنظامی قطع کند.

وزارت امور خارجه چین فهرستی از موضوعاتی را منتشر کرد که در مورد آنها دیگر ارتباطی بین مقامات چینی و آمریکایی وجود نخواهد داشت، از جمله تماس‌های نظامی در سطح فرماندهان و گفتگوهای گسترده‌تر هماهنگی سیاست دفاعی.

کاخ سفید در حالی که در مورد گزارش ارتباطات نظامی در سطح عالی اظهار نظری نکرد، گفت: اقدامات اخیر چین “خطر اشتباه محاسباتی و درک نادرست” را افزایش می‌دهد،

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «شما این همه سخت‌افزار نظامی در مناطق محدود دارید، به‌ویژه اکنون خوب است که این خطوط ارتباطی باز باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.