معضل تحویل بیمار به بیمارستان در محدوده شرق تهران/ تفاهم‌نامه‌ اورژانس با بیمارستان خانواده

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مرکز اورژانس تهران از اندیشیدن راهکاری برای کاهش مدت زمان تحویل مصدومان و بیماران به بیمارستان های تهران خبر داد و گفت: در ناحیه شرق از پردیس تا میدان امام حسین(ع)، بیمارستانی نداریم که بتوانیم به آن بیمار اعزام کنیم.
کد خبر : 91340
تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 11:20
معضل تحویل بیمار به بیمارستان در محدوده شرق تهران/ تفاهم‌نامه‌ اورژانس با بیمارستان خانواده

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دکتر یحیی صالح طبری درباره مدت زمانی که آمبولانس‌های اورژانس تهران در بیمارستان‌ها برای تحویل بیماران معطل می‌شوند، اظهار کرد:‌ باید در تهران به خصوص در ناحیه شرق بیمارستان‌های دیگری داشته باشیم. از پردیس تا میدان امام حسین(ع)، بیمارستانی نداریم که بتوانیم به آن بیمار اعزام کنیم. بر همین اساس بیماران و مصدومان آن محدوده یا باید به شهدای تجریش منتقل شوند یا باید به بیمارستان امام حسین و… منتقل شوند. یعنی در شرق تهران که منطقه وسیعی است بیمارستان کمی داریم.

تفاهم نامه اورژانس با بیمارستان خانواده 

رئیس مرکز اورژانس تهران بیان کرد: در راستای حل این مشکل با بیمارستان خانواده تفاهم نامه همکاری امضاء کرده‌ایم تا بتوانیم بیمار را به آن‌ها تحویل دهیم و با قیمت بیمه محاسبه شود و این اقدام در حال ورود به چرخه کار است.

صالح طبری اظهار کرد:‌ این‌ها تسکین‌های موقتی است و باید چاره دیگری را اندیشید. توقع ما این است که با بیمارستان‌ها تعامل بیشتری داشته باشیم و چرخه تحویل بیمار را سریع‌تر کنیم. در برخی موارد فضای اورژانس بیمارستان ها واقعا پر است اما باید طوری برنامه ریزی کنیم که مردم کمترین ضرر را ببینند.

یک آمبولانس حدود سه ساعت در یک بیمارستان برای تحویل بیمار معطل می‌ماند

وی گفت: زمانی که یک آمبولانس حدود سه ساعت در یک بیمارستان برای تحویل بیمار معطل می‌ماند یعنی یک پایگاه سه ساعت بدون آمبولانس است و باید آمبولانس همجوار عملیات‌ آن پایگاه را پوشش دهد و به همین ترتیب آمبولانس‌های دیگر باید عملیات‌های حوزه یکدیگر را پوشش دهند. با توجه به شرایط ترافیکی، تهران شهری نیست که بتوانیم به سرعت آمبولانس را به پنج کیلومتر آن طرف تر اعزام کنیم. گاهی به دلیل ترافیک سنگین، پنج کیلومتر هم در تهران معادل ۴۰ کیلومتر در شهرهای دیگر است. بر همین اساس به نظر می‌رسد باید با تعامل دو طرفه از سوی بیمارستان و اورژانس پیش‌بیمارستانی اقدامات مؤثرتری انجام دهیم.

بررسی علل معطلی آمبولانس‌های اورژانس در بیمارستان‌ 

صالح طبری اظهار کرد: قطعا معطل ماندن آمبولانس‌های اورژانس در تریاژ بیمارستان‌ها یک مشکل است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود که گاهی بیمارستان هم مقصر نیست و شلوغی بیمارستان موجب می‌شود که با تأخیر بیمار تحویل گرفته شود. موارد باید بررسی شود و با دقت عمل شود. باید آمار زمان استقرار در بیمارستان به دست بیاید که مشخص شود چرا بیمار در یک بیمارستان با تاخیر تحویل گرفته می‌شود. پس از آن باید با بیمارستان ها نسبت به رفع مشکل اقدام کنیم و راهکار بیندیشیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.